• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402071913302
  • خبرنگار : 50160

کارگردان نمایش «چرا زندگی اینجوریه»:

دعوت از گروه‌های پانتومیم حرفه‌ای به ارتقا سطح کارها کمک می‌کند

دعوت از گروه‌های پانتومیم حرفه‌ای به ارتقا سطح کارها کمک می‌کند

ایسنا/زنجان کارگردان نمایش «چرا زندگی اینجوریه» گفت: آنچه از پانتومیم در اذهان باقی مانده بیشتر آن چیزی است که در برنامه‌های تلویزیونی و در مسابقات برای حدس کلمات استفاده شده است؛ در حالی‌که ماهیت اصلی پانتومیم این نیست.

محمد بهادری ظهر امروز (۱۹ مهرماه) در حاشیه اجرای نمایش «چرا زندگی اینجوریه» در جمع خبرنگاران درباره داستان این نمایش، اظهار کرد: قصه درباره پسری است که کار نمی‌کند و به دنبال یافتن پول است؛ اما چون کار نمی‌کند از مادرش پولی می‌دزدد و در ادامه پول‌ها را در مسیر اشتباهی خرج می‌کند. در این میان اتفاقاتی برای او رخ می‌دهد و با دختری آشنا می‌شود که همین آشنایی جریان قصه را پیش می‌برد.

وی ادامه داد: ما این نمایش را مختص به جوانانی که بیکار هستند و از سر ناچاری دست ‌به ‌کار اشتباه می‌زنند، نوشتیم تا این اثر با زبان طنز و کمدی، تلنگری باشد هم برای مسئولان و هم برای آن‌ها.

این کارگردان جوان درباره نقش دکور و استفاده از اکسسوار، عنوان کرد: ما در این نمایش صحنه را خالی از هرگونه دکور و اکسسوار استفاده کردیم و همه‌ چیز در حرکات بازیگران به نمایش گذاشته می‌شود.

کارگردان نمایش «چرا زندگی اینجوریه» با اشاره به این‌که به پانتومیم متأسفانه چندان بها داده نشده است، گفت: آنچه از پانتومیم در اذهان باقی مانده، بیشتر از آن چیزی است که در برنامه‌های تلویزیونی و در مسابقات برای حدس کلمات استفاده شده است. در حالی‌که ماهیت اصلی پانتومیم این نیست؛ پانتومیم یک نمایش است با سبک و سیاقی مشخص که باید در کل کشور به شکل درست معرفی شود.

بهادری ادامه داد: از همین رو، برگزاری جشنواره تخصصی پانتومیم اتفاق خوبی است، اما اگر از حضور گروه‌های بین‌المللی که در امر پانتومیم شناخته‌ شده هستند و حرفی برای گفتن دارند نیز دعوت شود، قطعاً ما شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه خواهیم بود چرا که می‌توانیم با آن‌ها و نحوه کارشان آشنا شویم و سطح کارمان را ارتقا دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha