• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402072618512
  • خبرنگار : 50187

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان:

بهره وری جایی در نظامات تصمیم گیری و تصمیم سازی ما ندارد

بهره وری جایی در نظامات تصمیم گیری و تصمیم سازی ما ندارد

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به این که کارهایی که انجام می‌دهیم اگر منجر به بازدهی خوب در اقتصاد نشود، راه به جایی نبرده‌ایم گفت: بهره‌روی جایی در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی ما ندارد و این نشان دهنده مظلومیت بهره‌وری است.

سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز ۲۶ مهرماه در چهارمین جشنواره بهره‌وری و رقابت‌پذیری در کرمان با مقایسه داده و ستانده اقتصاد استان اظهار کرد: ستانده‌های اقتصاد کرمان هفت میلیارد مترمکعب آب، ۲۰ میلیارد کیلووات ساعت برق، نیروی انسانی، نهاده‌های کشاورزی و انواع مواد معدنی است که اگر با قیمت واقعی حساب کنیم، خروجی‌اش GDP استان است که اصلاً اعداد و ارقام به هم نمی‌خورد.

وی افزود: ارزش آب به قیمت جهانی ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار است و با همین اعداد ساده می‌توان گفت در کرمان نه بهره‌وری بلکه اضمحلال منابع داریم.

طبیب زاده با بیان اینکه کارهایی که انجام می‌دهیم اگر منجر به بازدهی خوب در اقتصاد نشود، راه به جایی نبرده‌ایم، گفت: مظلومیت بهره‌وری همینجاست که اصلاً در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی استان کرمان جایگاهی ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با تاکید بر اینکه حتماً باید تحرک جدی برای افزایش بهره‌وری به وجود بیاید، افزود: استان کرمان با برخورداری از همه مواهب و منابع طبیعی و ظرفیت‌ها نتوانسته حتی به شاخص‌های متوسط توسعه پایدار کشور برسد و شاخص‌های توسعه استان ردیف ۲۵ به بالاست و نشان می‌دهد کار نشده و به بهره‌وری توجه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید نهضت بهره‌وری در صنایع کوچک و متوسط شکل بگیرد، اظهار کرد: هرچه فعالیت و برنامه اجرا کنیم، تا زمانی که بنگاه‌های اقتصادی با حذف یارانه‌های آشکار و پنهان نتوانند سر پا بایستند، هیچ کاری نکرده‌ایم.

طبیب زاده گفت: می‌دانیم فعالیت همه واحدهای بزرگ کشور اگر با قیمت واقعی انرژی، آب و نیروی انسانی محاسبه شود، هیچکدام نمی‌توانند رقابت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه با همراهی و تلاش می‌توانیم در استان پایلوت فعال ارتقاء بهره‌وری را با کمک هم پیاده کنیم، افزود: در اتاق بازرگانی برای ایجاد حساسیت، این جشنواره را طراحی و تلاش داریم جا بیندازیم تا بهره‌وری در نظام‌های تصمیم‌گیری جایگاه خوبی داشته باشد.

وی افزود: کشاورزی و معدن کاری مدرن، گردشگری با نگرش جدید، مهارت‌آموزی و ... قسمت‌های مختلفی از پازل است که منجر به بهره‌وری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha