• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402081409753
  • خبرنگار : 71402

آکسیوس: اسرائیل برنامه‌ای برای اجازه ورود سوخت به غزه تحت شرایط خاص دارد

آکسیوس: اسرائیل برنامه‌ای برای اجازه ورود سوخت به غزه تحت شرایط خاص دارد

دو مقام اسرائیلی به آکسیوس گفتند که رژیم صهیونیستی به ایالات متحده درباره یک طرح اضطراری برای انتقال سوخت به جنوب غزه تحت نظارت بین‌المللی، در صورت تمام شدن سوخت بیشتر بیمارستان‌های غزه، اطلاع داده است.

به گزارش ایسنا، سازمان‌های بشردوستانه هفته‌ها خواستار اجازه ورود سوخت به نوار غزه هستند و به وضعیت بیمارستان‌هایی که به دلیل کمبود شدید تعطیل شده یا در معرض خطر هستند، اشاره می‌کنند.

پس از حمله حماس در ۷ اکتبر، رژیم صهیونیستی محاصره کامل را بر غزه تحمیل کرد، برق را قطع کرده و عبور سوخت، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی به غزه را مسدود کرده است. در هفته‌های اخیر، تل‌آویو به تعداد محدودی از کامیون‌های حامل مواد غذایی از مصر به غزه اجازه ورود داده، اما تاکنون اجازه ورود سوخت به نوار غزه را نداده است.

روز جمعه هم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اجازه ورود سوخت به غزه را نخواهد داد. با این حال، منابع آگاه صهیونیست گفتند که مقامات اسرائیلی در حال آماده‌ کردن زمینه برای ارسال سوخت به غزه در شرایطی هستند که تل‌آویو آن را ضروری قلمداد کند.

مقامات رژیم صهیونیستی به همراه کارشناسان سازمان‌های کمک‌رسان بین‌المللی، میزان سوخت مورد نیاز برای راه‌اندازی بیمارستان‌ها و سایر تأسیسات حیاتی را برای مدت کوتاه و محدود محاسبه کرده‌اند.

مقامات اسرایئلی گفتند که براساس طرح ارائه شده به ایالات متحده که مستلزم تایید کابینه جنگ صهیونیستی است، تانکرهای سوخت از مصر با مقدار مشخصی سوخت کافی برای کارکردن بیمارستان‌ها و سایر تاسیسات بشردوستانه برای مدت معینی وارد نوار غزه خواهند شد.

هر تانکر سوخت توسط یک تیم سازمان ملل همراهی خواهد شد که از نزدیک بر آن نظارت می‌کند و مطمئن می‌شود که سوخت برای هدف مورد نظر به بیمارستان‌ها تحویل داده می‌شود. به گفته مقامات اسرائیلی، زمانی که سوخت دوباره تمام شود، این روند برای مدت کوتاه و محدود دیگری دوباره انجام خواهد شد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی و سازمان ملل واکنشی به این خبر نشان ندادند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه برای سی‌امین روز ادامه دارد و این حملات علیه بیمارستان‌ها و محله‌های مسکونی و غیرنظامیان متمرکز است. این در حالیست که ارتش اشغالگر در عملیات زمینی متحمل خسارات سنگین شده ‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha