• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402081612183
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

برنامه رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال در لرستان اجرا می‌شود

برنامه رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال در لرستان اجرا می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: وزارت کار برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال، سبد تغذیه‌ای رایگان در نظر گرفته که این طرح در سطح استان اجرایی می‌شود.

سید فرهاد ناصری‌نیا شانزدهم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ماده ۲۴ جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال سبد تغذیه ای رایگان در نظر گرفته است.

وی افزود: برای اجرای این طرح در گام نخست کودکان زیر پنج سال، از طریق پایش شاخص‌های تن‌سنجی کودک (اندازه‌گیری قد و وزن و مقایسه با منحنی‌های رشد) در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت به منظور کاهش و رفع سوء تغذیه اعم از لاغری، کم وزنی و کوتاه قدی شناسایی شده و پس از جمع‌بندی داده‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها، کودکان مبتلا به سوء تغذیه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع می‌شود.

ناصری‌نیا خاطرنشان کرد: پس از بررسی استحقاق سنجی از طریق آزمون وسع و مبتنی بر دهک بندی درآمدی خانوارها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان تعداد ۲۶۰۵ کودک در دهک‌های یک تا هفت درآمدی در این استان تشخیص داده شد و مشمول برنامه رفع سوء تغذیه کودکان قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در همین راستا مقرر شد حساب سرپرستان خانوار دارای کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در دهک‌های یک تا هفت درآمدی در قالب سبد غذایی مشتمل بر اقلام مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شارژ شود که از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ الکترونیکی قابل استفاده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای هر خانوار مبتنی بر تعداد کودک مبتلا به سوء تغذیه است، بر اساس دهک درآمدی مشخص، برای هر کودک مبتلا به سوء تغذیه در دهک‌های درآمدی یک تا هفت، اعتبارات لازم پیش‌بینی و واریز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha