• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402082921277
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان عنوان کرد

صیانت از حریم سبز میهن با خون شهدای محیط بان

صیانت از حریم سبز میهن با خون شهدای محیط بان

ایسنا/گلستان مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به اینکه برای صیانت از محیط زیست کشور، ده‌ها شهید محیط بان تقدیم شده است، افزود: مجموعه محیط زیست استان گلستان نیز دو شهید محیط بان را تقدیم حریم سبز میهن کرده است.

محمدرضا کنعانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حفاظت و صیانت از محیط زیست تا حدی حائز اهمیت است که آیندگان ما را با عملکردمان در این حوزه قضاوت می‌کنند، اظهار کرد: برای حفاظت از محیط زیست، شهدای بسیاری در اقصی نقاط کشور تقدیم شده و حتی سلامت جسمانی تعداد دیگری از محیط بانان با قطع عضو و دیگر آسیب‌ها از دست رفته است.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان به دلیل شرایط اقلیمی از محیط زیست بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده و در کنار خلیج گرگان و جزیره آشوراده، بخش وسیعی از جنگل‌های هیرکانی در این استان واقع شده است، ادامه داد: مجموعه محیط زیست گلستان دو شهید محیط بان به نام‌های «یحیی شاهکوه محلی و تاج محمد باشقره» و یک شهید دفاع مقدس به نام «حسن روغنی» را تقدیم حریم سبز میهن کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان با تأکید بر اینکه ملت سرافراز ایران و به خصوص حامیان محیط زیست، قدردان رشادت‌ها و ایثارگری‌های محیط بانان خستگی ناپذیر و جان بر کف هستند، افزود: برگزاری نخستین کنگره ملی شهدا و ایثارگران محیط زیست آذر ماه سال جاری به میزبانی استان خوزستان برگزار می‌شود که خود اقدامی فاخر در راستای پاسداشت فعالیت‌های این قشر است.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست، در نظر دارد به پاس زحمات و رنج‌های متحمل شده عزیزان جانباز و خانواده معظم شهدا، هر از گاهی مراسمی برای تجلیل از این عزیزان برگزار کند، اضافه کرد: برای نخستین بار حفاظت از محیط زیست در کشور ما در سال ۱۳۳۵ شکل گرفت و یکی از قدیمی‌ترین یگان‌های حفاظتی در کشور یگان حفاظت محیط زیست است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر سازمان حفاظت محیط زیست کشور، بیش از ۱۵۰ شهید و جان‌نثار محیط‌بان برای حراست از محیط زیست کشور تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است و همچنین ۱۰ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha