• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402090200996
  • خبرنگار : 50652

معاون هماهنگ‌کننده سپاه نینوا خبر داد

برگزاری اولین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور در گلستان

برگزاری اولین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور در گلستان

ایسنا/گلستان معاون هماهنگ‌کننده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه نشان دادن وحدت و همدلی ذیل اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور به کل جهان مهمترین هدف برگزاری این رویداد مهم است، افزود: باید گفتمان‌سازی ایثار و فداکاری زنان مسلمان ایرانی با رویکرد وحدت بین شیعه و سنی را در عرصه بین‌المللی نهادینه کنیم.

سرهنگ باقر رحمانی صبح امروز  دوم آذرماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با اصحاب رسانه با بیان اینکه اجلاسیه شهدای زن اهل سنت برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این اجلاسیه با عنایت حضرت حق جهت عمق بخشی و اعتلای مقام زن و گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه و همچنین تبیین چهره واقعی زن مسلمان ایرانی در استان گلستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در این مسیر افزود:‌ امانت داری در گفتمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی و پایش آنها با توجه به جنگ نرم و ترکیبی موجود از رسالت رسانه‌های کشور ماست.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه نینوا استان «اولین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت» را ذیل کنگره بین‌المللی شهدای زن که در ۸ آذرماه سال جاری و در بندرترکمن برگزار می شود عنوان و خاطرنشان کرد: گلستان به عنوان رنگین کمان اقوام در کشور شناخته شده و هدف ما نشان دادن وحدت و همدلی ذیل این اجلاسیه به کل ایران و جهان و همچنین گفتمان‌سازی ایثار و فداکاری زنان مسلمان ایرانی با رویکرد وحدت بین شیعه و سنی است.

وی با بیان اینکه ذیل برگزاری اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور، کمیته ها و ستادهای شهرستانی برقرار شده است، ادامه داد: برای این رویداد، تعداد ۴۲ برنامه پیش‌بینی شده که از این تعداد ۲۲ برنامه شاخص استانی را در دستور کار داده ایم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه نینوا استان تعداد شهدای زن در کشور را هفت هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۹۲۰ شهیده اهل سنت در کشور و ۳۸ شهیده «۱۴ نفر شیعه و ۲۴ نفر اهل سنت» در استان گلستان داریم که بانو «مرجانه ناز قلیچی» از شهدای حادثه منا، فرماندار بندرترکمن و سومین فرماندار زن جمهوری اسلامی ایران به عنوان شهیده شاخص زن معرفی شده است.

رحمانی سخنران ویژه اجلاسیه را «سردار غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اعلام کرد و گفت: در این اجلاسیه میزبان ۱۴ استان از خانواده‌های شهدا و جانبازان و همچنین مسئولین ۱۴ استان اهل سنت در کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، برگزاری نمایشگاه «ریحانه‌های حماسه ساز» که نماد آیین و فرهنگ اهل سنت است، همچنین رونمایی از تمبر یادبود اولین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور با همکاری اداره پست در سطح ملی و رونمایی از کتاب «لاله‌های ساحل شهر خزر» از جمله برنامه های مهم در اجلاسیه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha