• جمعه / ۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402090301693
  • خبرنگار : 50022

امام جمعه کرج:

استفاده از تولید داخلی باید به گفتمان ملی تبدیل شود

استفاده از تولید داخلی باید به گفتمان ملی تبدیل شود

ایسنا/البرز امام جمعه کرج گفت: استفاده از تولید داخلی را به یک گفتمان ملی باید تبدیل کنیم. در حمایت از کالای ایرانی همه مردم نقش دارند و باید دستگاه‌ها و نهادها و خانواده موظف به استفاده از کالای ایرانی باشند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه سوم آذرماه کرج درباره سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به دستور امام در سال ۱۳۵۸ گفت: امروز بسیج با تمام توان در عرصه های مختلف آماده هست تا ماموریت های خود را در دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب انجام دهد.

وی ادامه داد: هشتم آذرماه به عنوان روز همبستگی با ملت فلسطین نام‌گذاری شده است. امروز همبستگی در حال تحقق است. جمعیت زیادی که در بعضی از راهپیمایی ها در اقصی نقاط کشور صورت می گیرد نشان از تنفر در سراسر جهان از صهیونیست‌ها دارد که این تنفر حتی در یهودی‌ها هم دیده می‌شود که شعارشان همچون ما «مرگ بر اسراییل است» همان شعاری که ما می دهیم.

وی تصریح کرد: تحریم کالاها با نشان اسراییلی و وابسته به این رژیم در کشور خودمان هم باید اعمال شود و وزارت صمت و اصناف باید با جدیت ورود کنند و برخوردهای لازم با متخلفان انجام شود به خصوص که بیشتر این کالاها قاچاق است و از مبادی غیررسمی وارد کشور می شود.

امام جمعه کرج در ادامه خطبه‌های نماز جمله گفت: رونمایی هایی که از قدرت دفاعی کشور صورت گرفت که نشان داد که جوانان برومند با سرعت و دقت به سمت قوی شدن ایران در عرصه های مختلف به خصوص در بخش نظامی در حال حرکت هستند که رعبی در دل دشمن می افکند تا هیچ وقت نگاهی به سمت ایران نداشته باشند. این سرعت حرکت نشان می دهد هر چه گزینه داریم روی میز است و اگر دشمنان بخواهند تعرضی به منافع ایران در سراسر دنیا داشته باشند تکه بزرگ آن ها دندانشان است.

وی در ادامه به اهمیت استفاده از کالای تولید داخل هم اشاره و تصریح کرد: استفاده از تولید داخلی را به یک گفتمان ملی باید تبدیل کنیم. در حمایت از کالای ایرانی همه مردم نقش دارند و باید دستگاه‌ها و نهادها و خانواده موظف به استفاده از کالای ایرانی باشند.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه به اهمیت جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت: تاثیرگذاری فرد و نقشی که در زندگی جمعی دارد می تواند یک زن باشد یا مرد باشد که مسئولیت خانواده یکی از نقش های اجتماعی است که هم زن و هم مرد می تواند عهده دار باشد و زن را نمی توان محدود به خانه کرد. اسلام به زن اجازه داده که به بالاترین مراحل کمال دست یابد و در مقابل مسایل جامعه هم خنثی نباشد پس در امر به معروف و نهی از منکر اهتمام تمام مسلمانان به این دو واجب دانسته شده است. در شرع مقدس اسلام بین زن و مرد تفاوتی قائل نشده بنابراین اگر بحث نظارت بر حُسن عملکرد کارگزاران و مدیران مطرح می شود ناظر بر جنسیت نیست و همگان در این امر واجب مشترک هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha