قاسم عسکری نسب در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در مدت اجرای این طرح شیلاتی، اشتغالزایی ۳۰ درصد از نیروهای بومی سیستان و بلوچستان را در پی خواهد داشت.
وی افزود: مدت این قرارداد ۱۸ ماه است که در این بخش از عملیات، کانال دسترسی اسکله صیادی هفت تیر به عمق چهار متر لایروبی شده و حجم ۴۰ هزار مترمکعب گل و لای با استفاده از شناور لایروب و ۲ شناور "اسپیلت بارج" بصورت بیل و بارج، لایروبی خواهد شد.
وی با بیان اینکه با انجام این عملیات ایمنی مناسبی برای تردد شناوران صیادی فراهم خواهد شد بیان کرد: عملیات اجرایی فاز نخست این طرح از مهرماه و با حضور استاندار آغاز شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مقدار طول لایروبی پای اسکله ۲۵۶ متر، عرض کانال لایروبی ۷۰ متر و عرض لایروبی پای اسکله ۹۰ متر با استفاده از ۲ دستگاه فلت بارج ۵۰۰ مترمکعبی، ۲ دستگاه بیل مکانیکی با توان ۱۲۰۰ و ۱۲۵۰ و یک دستگاه گرپ بارج ۷۰ تنی به حجم تقریبی ۱۳۰ هزار مترمکعب لایروبی خواهد شد.
کاهش چشمگیر هزینه حمل دریایی کانتینر از مبداء و مقصد بندر چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سرویس مستقیم حمل کانتینری به بندر چابهار، هزینه حمل دریایی کانتینر از مبداء به مقصد بندر چابهار را به صورت چشمگیری کاهش داده است.
قاسم عسکری نسب اظهار کرد: سرویس مستقیم حمل کانتینری از مبداء و مقصد چابهار به بنادر ناواشیوای هند، ژوهای، تایکنگ و کینگدائو چین با همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده و از دلایل اصلی کاهش هزینه حمل دریایی کالاهای کانتینری در مسیرهای دریایی است.
وی هزینه حمل یک دستگاه کانتینر چهل فوت از ژوهای چین به بندر چابهار را یکهزار و ۵۰۰ دلار و هزینه حمل یک دستگاه کانتینر بیست فوت را در این مسیر یکهزار و ۵۰ دلار ذکر کرد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان همچنین هزینه ارسالی کانتینرهای ۴۰ فوت و ۲۰ فوت از مبداء بندر چابهار به ناواشیوای هند را به ترتیب ۲۰ و ۱۰ دلار ذکر کرد که کمترین قیمت نسبت به سایر مسیرهای مشابه است.
وی ادامه داد: با راه اندازی سرویس های مستقیم حمل کانتینری امکان ارسال محموله های کانتینری یخچالی از طریق بندر چابهار به ناواشیوا با هزینه انتقال ۶۰۰ دلار به ازای هر دستگاه کانتینر ۴۰ فوت یخچالی وجود دارد.
عسکری نسب بیان کرد: علاوه بر تخفیف ۷۵ درصدی در هزینه های انبارداری، هزینههای تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نیز در بندر چابهار نسبت به سایر بنادر از ۳۰ درصد تخفیف برخوردار است.
وی گفت: صادرات محصولات کشاورزی در بندرچابهار با راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی و ارسال محمولههای محصولات باغی و کشاورزی صادراتی با استفاده از کانتینرهای یخچالی آغاز تحول و رونق توسعه تجارت با کشورهای مختلف از جمله هندوستان است.
وی اظهارکرد: به تازگی خط ثابت و مستقیم بین بندر شهید بهشتی چابهار و بنادر هند فعال شده که با فعال شدن آن این قابلیت را داریم تا محصولات کشاورزی را که از استانهای مختلف به این نقطه حمل میشود، به هندوستان حمل کنیم.
وی بیان کرد: با راه اندازی سرویس منظم حمل کانتینری یخچالی از این بندر امکان واردات، صادرات و ترانزیت کالاهای یخچالی، سردخانه ای و کالاهای عمومی از بندر چابهار به مقاصد بنادر هند و از مبدأ هند به چابهار فراهم شده و این نوید دهنده رونق حمل و نقل دریایی است.
وی گفت: امکانات مستقیم انتقال کالاهای کانتینری؛ هزینههای حمل دریایی صادرات محصولات باغی، کشاورزی و شیلاتی را از مبدأ چابهار کاهش داده است.
انتهای پیام
نظرات