خداداد مقبلی، امروز(یازدهم آذر) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، بااشاره به اهمیت نگهداشت و ارتقاء جاده های اصلی، فرعی و روستایی، اظهارکرد: طی چندسال گذشته که حوزه راه های فرعی و روستایی به این سازمان واگذار شده، تلاش هایی را برای ارتقاء و توسعه این راه ها انجام داده ایم.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی در بحث نگهداشت راه های فرعی و روستایی با چالش هایی مواجه هستیم، افزود: باتوجه به اینکه شوراهای برنامه ریزی استانها باید برای این موضوع اعتبار قرار دهند و در حال حاضر این اعتبارات داده نمی شود، لذا روز به روز سطح رویه آسفالت جاده های فرعی و روستایی روبه نابودی می رود.
مقبلی ادامه داد: راه های روستایی کشور عمری بالای ۲۵ تا ۳۰ سال دارند و زمانی که آنها را احداث کرده اند، میزان ترافیکی که روی آنها بوده، نهایتا ۳۰۰ خودرو در طول شبانه روز بوده است، اما اکنون روستاها توسعه پیدا کرده و گاها به شهر، بخش و حتی شهرستان تبدیل شده اند و بار ترافیکی زیادی هم روی این جاده ها است.
وی متذکرشد: طبیعی است که با این عرض کم این جادهها، عمر بالا و ترافیک شاهد تصادفات زیادی در جاده های روستایی باشیم.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اضافه کرد: لذا از شورای برنامه ریزی استان ها می خواهیم تا در بحث نگهداری و ایمن سازی جاده ها اعتبارات مناسبی را تخصیص دهند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ضریب برخورداری استان کرمانشاه از حوزه راه روستایی ۸۸ درصد است که نسبت به کشور که حدود ۸۴ درصد است، وضعیت بهتری دارد.
مقبلی اضافه کرد: طی ۲۸ ماه گذشته، ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان کرمانشاه از محل منابع ملی و استانی در حوزه راه ها هزینه شده است.
انتهای پیام
نظرات