محمدرضا حبیبی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت، ۸ رام قطار مسافری و ۴ رام قطار حومهای و محلی از ایستگاههای راهآهن لرستان به همشهریان خدماترسانی میکنند.
وی افزود: به دلیل شیب زیاد مسیر، وجود تونلهای طویل و تاریک و همچنین پلهای بلند، این منطقه به مسیری سوقالجیشی و استراتژیک تبدیل شده است.
مدیرکل راهآهن لرستان با اشاره به مشخصات فنی مسیر، گفت: این مسیر دارای ۶۰ کیلومتر تونل و ۱۰ کیلومتر پل است و به نوعی ترکیبی از مترو و راهآهن محسوب میشود؛ نگهداری این پلها و تونلها یکی از دشوارترین وظایف راهآهن در منطقه است.
حبیبی تأکید کرد: ایمنی مردم و گردشگرانی که بهدلیل جاذبههایی مانند آبشار بیشه و روستای بیشه به این منطقه سفر میکنند، اهمیت زیادی دارد. متأسفانه مشاهده میشود که برخی خودروها از روی سکوی ایستگاه بیشه تردد میکنند، در حالیکه سکو فقط برای سوار و پیادهشدن مسافران در نظر گرفته شده، بنابراین لازم است برای تردد اهالی روستاهای پایین و بالا، یک پل روگذر احداث شود تا عبور و مرور از روی سکو متوقف شود.
وی در ادامه از رشد جابهجایی مسافر در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ در راهآهن منطقه لرستان خبر داد و گفت: در شهریور امسال، ۲۸ هزار و ۴۵۹ مسافر در این مسیر جابهجا شدهاند و مجموع جابهجاییها در ششماهه نخست سال جاری به بیش از ۱۵۲ هزار نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با رشد ۶ و ۲.۲ درصدی همراه بوده است.
مدیرکل راهآهن لرستان در پایان خاطرنشان کرد: این میزان جابهجایی با ۲۲۳۲ اعزام قطار انجام شده که از این تعداد، ۷۴۴ اعزام مربوط به قطارهای حومهای و ۱۴۸۸ اعزام مربوط به قطارهای بینشهری بوده است.
انتهای پیام
نظرات