• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402091410027

قزلسفلی:

ایسنا در مطالبه‌گری تخصصی و پرداختن به مسائل مردم، پیشگام است

ایسنا در مطالبه‌گری تخصصی و پرداختن به مسائل مردم، پیشگام است

ایسنا/فارس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه اعتماد مردم نسبت به حاکمیت توسط رسانه‌هایی نظیر ایسنا امروز باید حفاظت شود، گفت:‌ ایسنا اکنون در مطالبه‌گری تخصصی، مسئله‌محوری و پرداختن به مسائل مردم پیشگام است.

در آستانه فرا رسیدن ۱۶ آذرماه، سالروز تأسیس خبرگزاری دانشجویان ایران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، ۱۴ آذرماه از دفتر این خبرگزاری در استان فارس بازدید به عمل آورد.

اسماعیل قزلسفلی در این بازدید با بیان اینکه خبرگزاری ایسنا متفاوت‌تر از سایر رسانه‌ها عمل می‌کند، گفت: خبرگزاری ایسنا، اصول و قواعد حرفه‌ای خبرنگاری را کاملاً رعایت کرده و تلاش دارد کیفیت را فدای کمیت نکند.

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به عملکرد خبرگزاری ایسنا، افزود: ایسنا در تولید اخبار به زوایای جدیدی از سوژه‌ها می‌پردازد و سوژه‌پردازی برای آن اصل بوده و تکنیک‌های خبری را به نحو شایسته رعایت می‌کند.

وی تصریح کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران خصلت دانشجویی را با تمامی ویژگی‌های مطالبه‌گری، پرسش‌گری، دغدغه‌مندی دارد و به نظر می‌رسد در این دوره جدید فضای جدیدتری در این رسانه دنبال خواهد شد.

قزلسفلی، تربیت و آموزش نیرو را یکی از مهم‌ترین موضوعات در ایسنا، با توجه به ظرفیت خوب جهاددانشگاهی دانست و اظهار کرد: جریان انقلابی با رشد توانست امروز در زمینه هنر و رسانه‌ جایگاه مطلوبی پیدا کند. البته تربیت نیروی رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی یکی از نیازهای امروز است.

معاون استاندار فارس با تأکید بر استفاده از ظرفیت دانشجویان و هویت‌بخشی به آن‌ها در عرصه رسانه، بیان کرد: خبرگزاری ایسنا با توجه به ماهیت خود می‌تواند با آموزش چارچوب‌های حرفه‌ای کار رسانه، باعث ایجاد تحول در فضای رسانه‌ای کشور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه پیشنهاداتی به ایسنا پرداخت و گفت: با استفاده از ابزارهای دیجیتال امروز و تولید محتوای بصری و هویت دادن به اخبار می‌توان در عرصه رسانه بیشتر اثرگذار بود.

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه اعتماد مردم نسبت به حاکمیت توسط رسانه‌هایی نظیر ایسنا امروز باید حفاظت شود، افزود: مردم مطالبه‌هایی دارند اما از اصل نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و با حضور در صحنه‌های مختلف، هجمه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند، از این رو رسانه‌ها می‌توانند با انتشار مطالبات مردم در حفاظت از اعتماد آن‌ها به نظام نقش‌آفرین باشند.

قزلسفلی ادامه داد: ایسنا اکنون در مطالبه‌گری تخصصی، مسئله‌محوری و پرداختن به مسائل مردم پیشگام است و می‌تواند با توجه به نوآوری خود پیشران این عرصه‌ها نیز باشد.

امیدآفرینی تنها با شعار محقق نمی‌شود

معاون استاندار فارس با بیان اینکه امیدآفرینی صرفاً با شعار محقق نمی‌شود و باید مسئولان با اقدامات خود زمینه‌ساز امیدآفرینی باشند، تاکید کرد: رسانه‌ها نباید صرفا مسئولان را به تصویر بکشند و آن‌ها را در تیترهای خود جای دهند از این‌رو صرفا نشان دادن مسئولان در رسانه‌ها ضعف است چراکه مسئول باید کمتر حرف بزند و بیشتر عملکرد را مورد پوشش رسانه‌ای قرار داد.

قزلسفلی با اشاره به اینکه در دستور کار استانداری فارس جوان‌سازی در سطوح مدیریتی قرار دارد،‌ بیان کرد:‌ رسانه‌ها می‌توانند با انتشار نوآوری،‌ ابتکار و مسئولان جوان، رویه جوان‌سازی در سطوح مدیریتی را تقویت کنند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس نیز در این بازدید گفت: در ۱۶ آذرماه همزمان با روز دانشجو، خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا» به عنوان نخستین رسانه‌های غیر دولتی در کشور ایجاد شد.

امیرحسین استقلال افزود: تشکیل خبرگزاری ایسنا و آغاز نوآوری در فضای رسانه‌ای آن زمان، باعث شروع اتفاقات خوبی در کشور شد و جهاددانشگاهی با تاسیس این رسانه تأثیرگذار، مسئولیت تبعات انتشار برخی از اطلاعات را به عنوان یک نهاد غیردولتی پذیرفت.

وی با بیان اینکه اکنون با فضای رسانه‌ای بازتری در کشور روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: از ابتدای تاسیس خبرگزاری ایسنا در سطح کشور، شعبه منطقه فارس تاسیس شد و اکنون این رسانه در سطح استان به مرجع تبدیل شده است.

ایسنا در مطالبه‌گری تخصصی و پرداختن به مسائل مردم، پیشگام است

استقلال با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر انتشار خبرهای امیدآفرین کشور، بیان کرد: رویکرد رسانه‌ای ایسنا بر مبنای تأکیدات مقام معظم رهبری قرار گرفت و در بخشی از فعالیت خود نشر زحمات ارزشمند ارکان حکومت را دنبال کرده و از سوی دیگر با انعکاس نقاط ضعف‌ها، تلاش در رفع معضلات و گلوگاه اصلی کشور دارد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس یادآور شد: در سفر ریاست جمهور به استان فارس ایسنا بیشتر از هر رسانه دیگر به پوشش سفر و اطلاع‌رسانی پرداخت که توانست به رتبه نخست اطلاع‌رسانی سفر هیئت دولت دست پیدا کند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اقدامات ایسنا و خط مشی این رسانه، تاکید کرد: در تلاشیم تا ایسنا رسالت رسانه‌ای خود را بهتر از دیروز انجام دهد.

سردبیر خبرگزاری ایسنا منطقه فارس نیز در این بازدید با تأکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین رویکردهای این رسانه در دوره جدید، تلاش برای امیدآفرینی در جامعه است، گفت: از سوی دیگر ایسنا تلاش دارد تا ماهیت رسانه‌ای خود را حفظ کرده و همان‌طور که اقدامات امیدآفرین مسئولان و دولت را به مردم منعکس می‌کند، مشکلات مردم را نیز منعکس کند.

زهرا عسکری ضمن استقبال از ارائه پیشنهادات مختلف برای مردمی‌تر شدن فعالیت‌های ایسنا، اظهار کرد: نیروهای ایسنا در دوره کنونی، نیروهای جوان و فعال و پای کار انقلاب هستند که دغدغه رفع مشکلات مردم را دارند و در همین راستا به‌صورت مداوم از مجراهای مختلف برای احصای مشکلات مردم و انعکاس آن به مسئولان اقدام می‌کنند.

وی به استقبال مردم از اخبار ایسنا به خصوص در بخش کامنت‌گذاری اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات کامنت‌های بسیار خوبی در اخبار ایسنا از سوی مردم گذاشته می‌شود که می‌تواند گره‌گشا باشد لذا پیشنهاد می‌شود راهی برای ارائه این پیشنهادات به‌صورت دسته‌بندی و طبقه‌بندی شده به مسئولان ارشد استان ایجاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha