• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1402100200861
  • خبرنگار : 30057

ترویج نذر علمی از مسیر مسابقه تلویزیونی «شکوفا»

ترویج نذر علمی از مسیر مسابقه تلویزیونی «شکوفا»

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی پخش مسابقه تلویزیونی شکوفا را نخست مستندسازی و تبیین حوزه دانش‌بنیان کشور برشمرد و گفت: مردمی‌سازی اقتصاد که یکی از مصادیق آن، استفاده از ابزار تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) است، ابزار جدیدی برای وقف و نذر در حوزه علم است که این مسابقه این مسیر را دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر صادق خیاطیان در نشست مشترک رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و مدیر شبکه یک سیما با هدف تعامل بیشتر در خصوص تولید و پخش هرچه بهتر مسابقه بزرگ تلویزیونی «شکوفا» با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید»، گفت: یکی از مصادیق رشد تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و ما در صندوق نوآوری تلاش کردیم به منظور تحقق هر چه بیشتر شعار سال اقدام مؤثری را برنامه‌ریزی کنیم و با این هدف، مسابقه بزرگ تلویزیونی شکوفا طراحی شده است.

خیاطیان اهداف تولید و پخش این مسابقه تلویزیونی را نخست مستندسازی و تبیین حوزه دانش‌بنیان کشور برشمرد تا از این طریق عموم مردم شناخت بهتری نسبت به این اکوسیستم داشته باشند و ادامه داد: بحث مردمی‌سازی اقتصاد که یکی از مصادیق آن، استفاده از ابزار تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) است که ابزار نسبتا جدیدی به شمار آمده و می‌تواند به نوعی به حوزه وقف و نذر (در حوزه علم) بسیار نزدیک باشد که در این مسابقه دنبال می‌شود. نکته سوم هم اینکه حوزه دانش‌بنیان می‌تواند در تبیین دستاوردهای کشور نقش ایفا کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری موفق فصل نخست این مسابقه تحت عنوان «کارویا»، گفت: طرح‌های شرکت‌های حاضر در فصل دوم این مسابقه یعنی «شکوفا» توسط کارشناسان، بررسی و اصل پول همه سرمایه‌گذاران از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تضمین شده است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان با تاکید بر اینکه حوزه نوآوری حوزه‌ای پیشرو است که قبل از استانداردها حرکت می‌کند، ابراز امیدواری کرد با همکاری خوب رسانه ملی بتوان اقدام مؤثری در حوزه ترویج مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان رقم زد و شاهد ادامه‌دار بودن این قبیل برنامه‌ها بود.

صندوق نوآوری و شکوفایی، مسابقه تلویزیونی ۲۶ قسمتی «شکوفا» را برای پخش از ابتدای زمستان ۱۴۰۲ از شبکه یک سیما در دست تهیه و تولید دارد که در هر قسمت،  ۳ شرکت دانش‌بنیان، خلاق و یا فناور برای جذب سرمایه حداکثر ۱۵میلیارد تومانی به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha