• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402100603698
  • خبرنگار : 50123

پای نان کامل به نانوایی‌های شهرکرد باز شد

پای نان کامل به نانوایی‌های شهرکرد باز شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استفاده از نان کامل مزایای بسیاری از جمله تضمین سلامتی، تامین مواد مغذی و تامین فیبر برای بدن را به همراه داشته و استفاده نکردن از این نان‌ها و استفاده از نان سفید مضرات و بروز برخی بیماری‌ها را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، سبک تغذیه مردم و جایگاه مهمی که نان در سبد تغذیه ایرانیان داشته و دارد از یک سو و ضرورت بهبود رژیم غذایی مردم برای کاهش آمار بیماری‌های غیرواگیر که عموماً ناشی از نوع تغذیه و سبک زندگی افراد است، مسئولان را بر آن داشت تا با افزایش کیفیت نان مصرفی مردم، به نوعی کیفیت سلامت آنان را افزایش داده و در درازمدت به کاهش آمار برخی بیماری‌ها کمک کنند و در نهایت، این تصمیم به راه‌اندازی نهضت نان کامل منجر شد.

جوانه گندم مملو از سلولز، پروتئین و املاح و اسیدهای آمینه است و آرد کامل دارای ویتامین‌های گروه ب و آنتی اکسیدان‌ها و ضد سرطان است، حرکت به سمت آرد کامل یک حرکت مهم در راستای سلامت مردم به شمار می‌رود.

تقریباً دو ماه گذشته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری از طرح پخت نان کامل در استان با مشارکت یک کارخانه برای تولید آرد سبوس‌دار و با روش کاهش عملیات سبوس‌گیری و با کمک چند نانوایی خبر داد در جلسه‌ای عنوان شد که قرار است به طور آزمایشی از مالت جو به جای خمیرمایه استفاده و در صورت موفقیت این اقدام در نانوایی‌های سراسر استان انجام می‌شود.

وضعیت این طرح را از رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان شهرکرد جویا شدیم، البته اینکه این طرح به صورت کامل اجرایی شود مهم است.

محمدرضا غفاری، رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر تولید آرد کامل از سوی یکی از کارخانه آرد به صورت حد آزمایشی در حال تولید است.

وی افزود: اولین واحد پخت نان با آرد کامل در شهرکرد آغاز شده و یک واحد نانوایی نیز در فرخشهر هم اقدام به پخت نان کامل کرده است.

غفاری در خصوص تفاوت قیمت نان کامل با دیگر نان‌ها، تصریح کرد: قیمت نان کامل تقریباً با نان آزاد برابری می‌کند و تفاوت قیمت زیادی ندارد.

به گفته رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان شهرکرد، پخت نان کامل بستگی به استقبال مردم دارد اگر استقبال از این طرح زیاد و این نوع نان مورد پسند مردم باشد، تعداد نانوایی‌ها با آرد کامل افزایش می‌یابد، زیرا ذائقه مردم بیش‌تر به سمت مصرف نان سفید سوق پیدا کرده است، یعنی افزایش تعداد نانوایی‌ها به تقاضای مردم از  پخت این نوع نان بستگی دارد.

غفاری خاطرنشان کرد: نان کامل در مقایسه با دیگر نان‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است و از لحاظ طعم و مزه و ماندگاری قابل مقایسه با دیگر نان‌ها نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha