• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402101107398
  • خبرنگار : 50022

رئیس سازمان انرژی اتمی:

فناوری هسته‌ای بیش از پیش در متن زندگی مردم قرار می‌گیرد

فناوری هسته‌ای بیش از پیش در متن زندگی مردم قرار می‌گیرد

ایسنا/البرز رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران اسلامی برخلاف تصور دشمنان سیاست نوآوری باز را در دانش هسته‌ای به کار گرفته و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت سیزدهم، طبق راهبرد، فناوری هسته‌ای بیش از پیش معرفی و در متن زندگی مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی روز دوشنبه ۱۱ دی ماه در همایش ملی پلاسمادرمانی و رونمایی از نخستین سامانه پلاسماتراپی کشور در دانشکده پزشکی کرج، گفت: ایران اسلامی برخلاف تصور دشمنان در دانش هسته‌ای سیاست نوآوری باز را در پیش گرفته و با وجود سیاست خصمانه دشمنان علیه کشور، امروز افتخار این را دارد که در یکی از جایگاه‌های برتر علمی جهان قرار گرفته است.

اسلامی بیان کرد: دشمنان که فناوری را منحصر به قدرت‌های بزرگ می‌دانستند؛ ورود ایران به عرصه هسته‌ای را ممنوع تلقی کردند و با پرونده‌سازی و سیاسی کاری و نادیده گرفتن ظرفیت‌های گوناگون دانش هسته‌ای در ایران، در صدد توقف فعالیت‌های صلح‌آمیز ایران برآمدند تا ما به فناوری هسته‌ای دست پیدا نکنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: با وجود اینکه انرژی هسته‌ای در رشته‌های مختلف تأثیرگذار است ولی دشمنان نمی‌خواستند ما وارد این عرصه شویم به همین دلیل یک تصویر سیاسی-امنیتی در دنیا علیه ما ایجاد کردند.

اسلامی ادامه داد: با وجود همه اینها ایران اسلامی برخلاف تصور دشمنان سیاست نوآوری باز را در دانش هسته‌ای به کار گرفته و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت سیزدهم، طبق راهبرد، فناوری هسته‌ای بیش از پیش معرفی و در متن زندگی مردم قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در این مسیر باید جریان پایدار علمی و صنعتی را مدیریت کنیم تا بتوان نتایج را روز افزون در خدمت جامعه داشته باشیم؛ افزود: اکنون این اتفاق افتاده است که یکی از مصادیق آن آثار پلاسمادرمانی در درمان دیابت و سرطان است که تحولی شگرفت در عرصه درمان محسوب می‌شود.

اسلامی با تأکید بر تجاری‌سازی پژوهش‌های هسته‌ای، خاطرنشان کرد: این کار برای برخوداری جامعه از مزایای اقتصادی و سلامت این دانش باید انجام شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در یک نمونه دشمنان تلاش زیادی برای توقف فعالیت در بخش آب سنگین به کار گرفت در حالی که آب سنگین با ۲۳۰ مشتق از ارزش علمی بالایی برخوردار است و پایه اقلام گرانبها و نادر در آینده محسوب می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر پایه تأمین نیازهای داخلی و عرصه‌های اقتصادی و سلامت پیش می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha