• پنجشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402101409977
  • خبرنگار : 50604

علمای اهل سنت گلستان حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند

علمای اهل سنت گلستان حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند

ایسنا/گلستان علمای اهل سنت گلستان حادثه تروریستی کرمان را که باعث به شهادت رسیدن و زخمی شدن جمعی از مردم شریف ایران شد محکوم کردند.

در پی حادثه خونین و تروریستی کرمان در حین برگزاری چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، تعدادی از روحانیان و امامان جمعه و مدرسین مدارس علمیه اهل سنت گلستان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن محکوم کردن این عمل بزدلانه و عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب و ملت ایران خواستار شناسایی و مجازات سنگین برای مسببان آن شدند.

آخوند امانگلدی حنفی امام جمعه روستای خواجه نفس گمیشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران اظهار کرد: حادثه تروریستی کرمان حادثه عظیم و ناراحت‌کننده‌ای بود و نظام جمهوری اسلامی ایران قطعاً انتقام خون شهیدان را از عاملان جنایتکار این حادثه خواهد گرفت.

وی ادامه داد: جنایتگران و مسببان این حادثه تروریستی بدانند که با این اقدامات آن‌ها هرگز ذره‌ای از ارادت و پشتیبانی ما از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی کم نخواهد شد و نخواهند توانست مثقالی از استقامت ما را کم کنند.

از ادامه راه حاج قاسم دست برنمی‌داریم

آخوند حنفی با تأکید اینکه شیعه و سنی همواره پای کار نظام و ولایت ثابت قدم هستند افزود: کوردلان و جانیان حادثه تروریستی کرمان چشم دیدن مراسم و بزرگداشت حاج قاسم را نداشتند و با این اقدام وحشیانه خود می‌خواستند به مردم بگویند که از راه حاج قاسم و حاج قاسم‌ها برگردید اما مردم ما هرگز از آرمان‌های حاج قاسم برنخواهند گشت و این کوردلان به اهداف خود نخواهند رسید.  

آخوند عبدالجبار میرابی امام جمعه اهل‌سنت قره‌تپه شهرستان بندرترکمن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: شهادت مظلومانه هموطنان مؤمن، متدین و تکریم‌کننده شهدا را به ملت ایران تسلیت گفته و خواستار علو درجات شهدای این حادثه از درگاه  خداوند هستم.

وی با بیان اینکه عاملان حادثه تروریستی کرمان افراد بی‌دینی بوده که بویی از انسانیت نبرده‌اند، گفت: ما علمای اهل سنت گلستان انزجار خود را از این اقدام تروریستی اعلام کرده و ضمن اینکه خواستار هلاکت جانیان این حادثه هستیم با خانواده‌های داغدار شهدا ابراز همدردی می‌کنیم.

زبان از بیان شدت زشتی اعمال تروریست‌ها قاصر است

آخوند میرابی با اشاره به آیات قرآن گفت: به فرموده قرآن چنین افرادی از حیوانات درنده و وحشی  پست‌تر بوده و زبان از بیان شدت زشتی اعمال چنین افرادی قاصر است و فقط می‌توانیم از خداوند بخواهیم هرچه زودتر زمینه هلاکت جانیان را راهم کرده و آرامش را نصیب مردم شریف و داغدار ایران کند.

آخوند رمضان حاج عرازی مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب (ع) خواجه نفس گمیشان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تسلیت این حادثه تروریستی به ملت ایران و به ویژه خانواده‌های داغدار شهدای این جنایت اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تنها با هدف ضربه زدن به کشور ایجاد اختلاف و تفرقه اقدام به این جنایات می‌کنند زیرا  چشم دیدن امنیت و وحدتی که در کشور ما حاکم است را ندارند.

وی با بیان اینکه من این حادثه تروریستی را به صورت ویژه به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای تسلیت گفته و طول عمر با برکت‌ ایشان را از درگاه خداند خواستارم، گفت: از درگاه خداوند می‌خواهم که در قیامت شهدای حادثه تروریستی کرمان را با امام حسن(ع) امام حسین(ع) و شهدای کربلا محشور و به بازماندگان حادثه صبر عنایت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha