عباس خطیبی ۱۶ دیماه در بازدید از پروژه راه آهن شهرکرد_ سفید دشت_ مبارکه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه پروژه راهآهن پروژه ریلی و اثرگذار استان در زمینه بار و مسافر است، اظهار کرد: مراحل اجرایی پروژه به خوبی پیش میرود، به طوریکه در دور اول و دوم سفر رییس جمهور به استان، در خصوص تامین مالی پروژه تاکید خاص شده است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور افزود: این پروژه در منطقهای بوده که ۸۰ درصد آن کوهستانی است و سازههای سنگینی ساخته میشود، به طوریکه پروژه ریلی استان دارای ۱۵ دستگاه تونل است.
خطیبی بیان کرد: پیشرفت زیرسازی پروژه حدود ۷۰ درصد بوده است، تمام تلاش این است که به شرط تحقق اعتبارات پیش از پایان دولت به بهرهبرداری برسد، البته همه پیمانکاران در بخشهای مختلف فعال اند، کما اینکه تکمیل این پروژه سه همت اعتبار لازم دارد و از ابتدای پروژه به صورت ثبت دفتری در این پروژه ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
به گفته وی، ایستگاه شهرکرد به دلیل تغییر و جابجایی و تطابق نقشهها با موقعیت محل، اندکی زمانبر شد، اما باتوجه به مصوبات سفر در دور اول و اختصاصی دور دوم و دستور مقام عالی وزارت، موظف به افتتاح این پروژه تا پیش از پایان دولت سیزدهم شدیم.
خطیبی با اشاره به اینکه ایستگاه شهرکرد از جمله نقاط مهم پروژه راه آهن به شمار میرود، تصریح کرد: برنامهریزیها به گونهای انجام شده که تا پیش از سال ۱۴۰۳ ایستگاه شهرکرد با تمام پلتفرمها به پایان برسد، گرچه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده که این اعتبار در دو فاز تعریف شده است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر اول تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و موجب شده پروژه رنگ و بوی بهتری به خود بگیرد، گفت: قطعا با افتتاح این پروژه بیست و پنجمین مرکز استان کشور به شبکه ریلی متصل خواهد شد.
همچنین غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازدید امروز از عملیات راه آهن، گفت: این پروژه جزو پروژههای پیشران بوده که تاثیر فوقالعاده در توسعه و پیشرفت استان دارد و جزو پروژههایی بوده که مردم سالها منتظر افتتاح آن هستند.
وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سفر اول، تصریح کرد: با تزریق اعتبار سفر پروژه سرعت گرفت، البته درسفر دوم به عنوان یکی از پروژههای مهم در اولویت تزریق اعتبار پیشنهاد شد، به طوریکه ۳۰۰۰ میلیارد در این سفر پیشبینی شد.
حیدری گفت: با توجه به کوهستانی بودن ۱۵ تونل در این مسیر پیشبینی شده که اکثرا بالای ۹۰ درصد حفاری و پلهای متعدد طراحی شده به طوریکه ۹ پل مهم وجود دارد، امید است با تزریق اعتبار پیمانکاران پروژه با سرعت نسبت به تکمیل پروژه اقدام و درکوتاهترین زمان ممکن شاهد افتتاح این پروژه پیشران باشیم.
انتهای پیام
نظرات