• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402101913801
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دختری با کفش‌های چرخ‌دار!

دختری با کفش‌های چرخ‌دار!

ایسنا/اصفهان مستند «دختری با کفش‌های چرخ‌دار» محصول سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، یک روز از زندگی زینب رافت‌نیا ۲۶ ساله دانش‌آموخته رشته مددکاری اجتماعی و فعال موفق شبکه مجازی و قهرمان دومین رویداد «سکوی برنده‌ها» را نمایش می‌دهد.

چالش زندگی زینب درست از چهار روزگی آغاز شده وقتی پزشکان بین نخاع کمر او یک تومور مشاهده کردند و پدر و مادر او را در تنگنای تصمیمی سخت قرار دادند. تصمیمی برای سرنوشت نوزاد چهار روزه برای ماندن و یا رفتن، علی‌رغم نظر و پیشنهادهای پزشکان مبنی بر عدم دلبستگی به این نوزاد پدر و مادر تصمیم دیگری گرفتند و سرنوشت و تقدیر زینب بر مدار ماندن در این دنیا قرار گرفت.

چالش زندگی زینب از همان کودکی آغاز شد؛ از وقتی که در یک‌ سالگی پدر و مادرش دیگر منتظر راه‌ رفتنش نبودند، تا هم اکنون که بزرگ‌ترین آرزوها را در سر می‌پروراند.

رفت‌وآمد بزرگ‌ترین چالش زندگی معلولان با ویلچر است، از نگرانی در عدم‌پذیرش ویلچر توسط راننده‌ها تا نامناسب‌بودن فضای شهری برای رفت‌وآمد با ویلچر.

اما زینب بازیگر نقشی تازه و منحصربه‌فرد در مسیر زندگی خودش است به همین دلیل تمامی دغدغه‌ها و مشکلات را با روی باز می‌پذیرد.

زندگی او هرگز به طور کامل خوشایند نبوده است و او باید هر روز با چالش‌های جدیدی روبه‌رو شود و تلاش کند با سختی‌ها برخورد نماید، استقامت و اراده قوی او این اجازه را می‌دهد تا از این موانع عبور کند و پرافتخار جایگاه خود را در دنیای معمولی حفظ کند.

زندگی زینب مانند سفری است که بر روی پلکانی چندین طبقه رخ می‌دهد و اولین تجربه او برای گذر از هر طبقه ابتدا ترس و ناامیدی است که جامعه بیشترین مقصر آن است؛ اما با گذراندن وقت و متعهد بودن به این سفر، تعادل و آرامش خود را برقرار می‌کند؛ زیرا معتقد است هر انسانی که زنده است درد می‌کشد و رنج و درد نقطه مشترک زندگی همه انسان‌هاست.

 او اکنون فعال موفق شبکه مجازی است و از این راه درآمد دارد. زینب با قلبی آزاد و با اراده‌ای از همه کوه‌ها بالاتر و درکی از همه دریاها عمیق‌تر با همه مشکلات ناشی از محدودیت معلولیت در برابر سختی‌ها ایستاده؛ از ترحم بیزار و در مقابل کمک‌های دوستانه اطرافیانش قدردان است، از اینکه برخی ناآگاهانه وقتی از کنارش عبور می‌کنند خدا را شکر می‌کنند دل‌شکسته می‌شود و از دعای زیر لب مادربزرگش که بدرقه راهش می‌کند سر ذوق می‌آید.

زینب به خبرنگار ایسنا می‌گوید: معلولیت محدودیت است و متضاد این جمله را تنها یک شعار برای توقع بیش از حد از معلولان می‌داند؛ اما هیچ‌گاه منکر توانایی‌های خود و هم‌زیست‌های خودش نیست.

زینب دختری با کفش‌های چرخ‌دار برای ما مایه الهام و پایگاهی برای برنامه‌ریزی برای تحقق آرزوهایمان است، زینب و هم‌زیست‌های او معلمان فداکاری هستند که به ما درس مجاهدت در راه اهداف و هدف داشتن در نهایت محدودیت را می‌آموزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha