• پنجشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402102820151
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نخستین یادواره شهدای جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان برگزار شد

نخستین یادواره شهدای جهاد دانشگاهی  در استان هرمزگان برگزار شد

ایسنا/هرمزگان نخستین یادواره شهدای جهاد دانشگاهی مصادف با روز بزرگداشت شهدای جهاددانشگاهی با حضور حجت الاسلام والمسلمین عطاء‌الله میرزاده امام جمعه موقت شهر بندرعباس و سردار علی دانشمند، دکتر عاشوری نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی، در سالن اجتماعات جهاددانشگاهی هرمزگان برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان، در یادواره شهدای جهاد دانشگاهی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان و همچنین اهمیت حضور مردم در انتخابات این موضوع را عاملی بی‌بدیل برای استحکام پایه‌های نظام خواند.

احمد زاهری، در این مراسم بیان کرد: ایثار و شهادت از زمره عالی ترین مفاهیمی بوده که در تمام جوامع بشری مورد احترام بوده است. همه ما مدیون شهداء و ایثارگران بوده و یکی از طرقی که می توانیم ادای دین کنیم، شناساندن همه جانبه آنان بر نسل هایی است که شهدا و مسیری که در آن ممارست داشته اند را به خوبی درک نکرده اند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس در سطح علمی و دانشگاهی، در کنار فعالیت‌های ستادی علمی رزمندگان و فرهنگی در فضای دانشگاه، ارتباط میان دانشگاه، انقلاب و جنگ را حفظ و تداوم بخشید.

وی با اشاره به اینکه جهادگران دفاع دانش بنیان جهاددانشگاهی خدمات متعددی در این دوران داشتند، یادآور شد: مشارکت گسترده جهادگران در دوران دفاع مقدس منجر به اجرای تعداد زیادی پروژه‌ بزرگ و کوچک نظامی شد، یادآور شد: تمام ارکان نظام مقدس اسلامی و جامعه دانشگاهی و نخبگانی استان هرمزگان هر کدام برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب وظیفه‌ای را بر دوش دارند.

در ادامه این یادواره حجت الاسلام والمسلمین عطاء‌الله میرزاده امام جمعه موقت شهر بندرعباس در سخنانی بیان کرد: ضمن تبریک ماه رجب کرامت انسانی جایی شکوفا می‌شود که دانش و دانایی وجود دارد. به موازات رشد علمی به یک مجاهدت نیاز مند هستیم. باید تلاشگر نستوه مجاهد باشیم تا خداوند هم ما را هدایت کند.

وی  با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: در شهادت شهدا دو هدف به عنوان اصلی‌ترین محور حضور شهدا در جبهه های نبرد حق علیه باطل وجود داشت که گسترش آرمانهای امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی در کنار اجرای منویات مقام معظم رهبری در جامعه توسط دانشجویان می تواند در رده عالی اهداف قرار گیرد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha