• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402110403422
  • خبرنگار : 50455

مجتمع خدماتی رفاهی مسجد جامع قم به بهره‌برداری رسید

مجتمع خدماتی رفاهی مسجد جامع قم به بهره‌برداری رسید

ایسنا/قم مجتمع خدماتی رفاهی مسجد جامع قم در آستانه ایام البیض رجب و با اعتباری ۶۵ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده و آماده ارائه خدمات به ۵۰۰ معتکف در این مسجد است.

مجتمع خدماتی رفاهی مسجد جامع شهر مقدس قم طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عباس اسکندری و دیگر معاونان و مدیران اوقاف استان قم به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دلاوری در این مراسم اظهار کرد: کمبود امکانات رفاهی در مسجد جامع به خصوص در ایام اعتکاف، کاملا مشهود بود به همین دلیل با تدبیر مدیر کل اوقاف و همت سایر مدیران و دست اندرکاران، پروژه مذکور شامل چندین بخش از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

وی افزود: بر این اساس ملکی که در جوار مسجد خریداری شده و بخشی از آن هم موقوفه بود برای این امر در نظر گرفته و در نهایت طرح مذکور در ۴۵۰ متر مربع زیربنا احداث شد.

معاون بهره‌وری و بقاع متبرکه استان قم با بیان اینکه زیرزمین و طبقه همکف هم در مجموع ۷۰۰ متر مربع مساحت دارند گفت: عملیات عمرانی این پروژه از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و اینک برای اعتکاف سال جاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بنا داریم تا پیش از فرا رسیدن عید نوروز و ماه رمضان، سیستم آشپزخانه مسجد جامع به دستگاه‌های پخت صنعتی مجهز شوند که روزانه قادر به تهیه ۱۵ هزار پرس غذای گرم هستند و با قیمتی مناسب بین شهروندان توزیع خواهد شد.

دلاوری خاطرنشان کرد: ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی (زنانه و مردانه)، سه واحد حمام برای ایام اعتکاف یا دیگر روزهای سال و سالن پذیرایی با متراژ ۱۱۰ متر مربع، ۱۵۰ متر مربع آشپزخانه و ۵۰ متر اتاق سرایداری، از جمله بخش‌های این مجتمع خدماتی و رفاهی به شمار می‌روند.

معاون بهره‌وری و بقاع متبرکه استان قم با بیان اینکه پروژه مذکور کمتر از یک سال و نیم به بهره‌برداری رسیده است، گفت: اوقاف شهرستان قم نیز همکاری گسترده‌ای در این زمینه داشت که از مدیریت و معاونان این اداره تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha