• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402111410306
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

برگزاری رویداد مردمی اشتغال در لرستان

برگزاری رویداد مردمی اشتغال در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از برگزاری نخستین رویداد مردمی استان در16 بهمن‌ماه با هدف به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای نیروی در این استان خبر داد.

سید فرهاد ناصری نیا امروز، ۱۴ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز مهمترین اولویت دولت و وزارت کار اشتغال و پایداری شغل در جامعه است، اظهار کرد: با توجه به نیاز برخی از واحدهای اقتصادی استان به تأمین نیروی کار ماهر و کارجویان که به دنبال فرصت‌های شغلی هستند، برگزاری رویداد مردمی اشتغال می‌تواند با تمرکز بر تمامی حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی و به‌خصوص در حوزه دانش‌بنیان و فناور و ارتباط مستقیم متقاضیان نتیجه مطلوبی برای ایجاد شغل داشته باشد.

وی با بیان اینکه رویداد مردمی اشتغال استان، فرصت مناسبی است تا کارفرمایان واحدهای اقتصادی در فضای مناسب نیازها و فرصت‌های شغلی خود را ارائه دهند، افزود: در این رویداد با توجه به هماهنگی‌های و همکاری صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، کارجویان و کارفرمایان و شناسایی فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی با همکاری دانشگاه علمی کاربردی و کاریابی‌های غیردولتی استان ارتباط مستقیمی برای معرفی متقاضیان اشتغال و نیروی کار انجام خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: رویداد مردمی اشتغال روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در دانشگاه علمی کاربردی استان برگزار و از عموم کارفرمایان، کارجویان و مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی استان درخواست می‌شود تا در این رویداد مردمی ضمن شناسایی نیروی کار موردنیاز و فرصت‌های شغلی موردنظرشان مشارکت نمایند.

ناصری نیا به اهداف برگزاری رویداد مردمی اشتغال استان لرستان اشاره کرد و گفت: برقراری ارتباط بدون واسطه کارفرمایان و جویندگان کار، کاهش زمان و هزینه‌های جستجوی شغل، تأمین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان واحدهای تولیدی، راهنمایی و مشاوره شغلی با کارفرمایان و جویندگان کار، به‌کارگماری مستقیم جویندگان کار فاقد شغل از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.

وی مهم‌ترین دغدغه مردم استان را اشتغال جوانان برشمرد و تصریح کرد: برای رفع مشکل بیکاری در لرستان اقدامی خوبی در دولت سیزدهم صورت گرفته و لازم است همه ارگان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مردم در این خصوص همکاری و تلاش کنند تا افراد جویای کار بتوانند در سطح منطقه و استان خود مشغول بکار شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بر لزوم ارتباط دانشگاه‌ها با بازار کار تأکید کرد و افزود: برای فعالیت در برخی واحدهای اقتصادی استان نیاز به مهارت‌های فنی است و نیاز است متقاضیان کار در این واحدها برای فراگیری مهارت به اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان مراجعه و مهارت‌های لازم را با توجه به شرایط واحدهای تولیدی و صنعتی استان کسب و با سهولت به بازار کار ورود پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha