• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402111713233
  • خبرنگار : 50444

ناترازی ۱۸۲ درصدی بانک‌ها در خراسان شمالی

ناترازی ۱۸۲ درصدی بانک‌ها در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی از ناترازی ۱۸۲ درصدی بانک‌ها در استان خبر داد.

حسین شریفیان در نشستی خبری با اصحاب رسانه که امروز، ۱۷ بهمن ماه برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی رتبه نخست ناترازی بانک‌ها در کشور را دارد و ناترازی آن ۱۸۲ درصد در پایان دی ماه امسال و همچنین ۱۵۵ درصد در اسفند ماه سال گذشته ثبت شده است.

وی ادامه داد: نسبت بالای مصارف به منابع سبب مشکلاتی در سیستم بانکی استان شده است و از طرف مدیریت بانک‌ها در تهران و همچنین بانک مرکزی تحت فشار هستیم.

وی بیان کرد: منابع سپرده‌های بانک‌های دولتی در استان تا پایان دی ماه گذشته ۲۷۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

شریفیان گفت: این عدد در پایان اسفندماه سال گذشته ۲۳۸ هزار میلیارد ریال بوده که نشان دهنده افزایش بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریالی منابع بانکی استان است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی همچنین اضافه کرد: میزان مصارف بانک‌های دولتی استان یعنی میزان پرداخت تسهیلات توسط آن‌ها تا پایان دی ماه گذشته ۴۹۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی تاکید کرد: این در حالیست که میزان مصارف و تسهیلات پرداختی توسط بانک‌های دولتی در استان در پایان اسفند ماه سال گذشته ۳۷۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

شریفیان تصریح کرد: این اعداد نشان می‌دهد که میزان مصارف بانک‌های دولتی در استان ۱۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده؛ در حالی که میزان منابع بانک‌ها ۳۳ هزار میلیارد ریال بیشتر شده است. یعنی بانک‌های استان چهار برابر منابع جدید، تسهیلات پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد: در این خصوص دو راهکار را دنبال می‌کنیم که یکی از آن‌ها خارج شدن مبالغ تسهیلات تکلیفی از سرفصل جاری است و دیگری نیز اختصاص خط اعتباری به استان به ویژه برای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری است.

وی در ادامه اظهار کرد: طی امسال به ۱۰ هزار و ۸۶ نفر تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده و ۶ هزار و ۲۵۴ نفر نیز در نوبت قرار دارند.

شریفیان گفت: ۱۰ هزار و ۸۴۱ مورد تسهیلات ازدواج نیز طی امسال پرداخت شده است و ۶ هزار ۷۳۵ نفر نیز در نوبت قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha