محمد حیدری در گفت وگو با ایسنا، یکی از سیاست های مهم دولت سیزدهم را الکترونیکی کردن ارائه خدمات به ویژه صدور مجوزها با هدف شفاف سازی در امر خدمت رسانی و تشکیل بانک اطلاعاتی دانست و اظهار کرد: در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به راه اندازی سامانه «یکتا» کرده است.
وی هدف از ایجاد سامانه یکتا را ساماندهی و سهولت و تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری در سیستم صدور مجوزها و تمدید مجوزها و همچنین ارائه خدمت در شبکه دولت دانست و تصریح کرد: در شهرستان رودسر بیش از ۱۰ هزار کسب و کار داریم که برخی از این کسب و کارها در طول روز و ماه نیازمند تمدید مجوز هستند.
فرماندار رودسر با بیان اینکه سامانه مذکور موجب ارائه خدمات با سرعت بیشتر می شود، گفت: شبکه دولت اعم از دستگاه ها و بانک ها می توانند به صورت متمرکز و از طریق شناسایی کد رهگیری خاص به صاحبان پروانه کسب و کار ارائه خدمت کنند و لذا پروانه های قدیمی از دستور کار خارج خواهد شد.
حیدری از صاحبان حرف خواست هرچه سریع تر به سامانه یکتا مراجعه و نسبت به دریافت پروانه جدید اقدام کنند و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ پروانه های موجود در دست صاحبان کسب و کار فاقد ارزش قانونی بوده و دستگاه های اجرایی مجوز سامانه یکتا و کد رهگیری خاص صادر شده را به رسمیت می شناسند.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای صدور پروانه با همکاری اداره صمت شهرستان و اتاق اصناف فراهم شده است، گفت: شهرستان رودسر پیشتاز بوده و تاکنون بیش از ۱۷۰ پروانه را صادر کردیم؛ البته مهلت قانونی برای ثبت نام تا پایان سال بوده و کسبه می توانند در روزهای پیش رو نسبت به دریافت پروانه جدید اقدام کنند.
انتهای پیام
نظرات