• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402112819825
  • خبرنگار : 50034

پیست تاریکدره همدان در پیچ و خم بلاتکلیفی

پیست تاریکدره همدان در پیچ و خم بلاتکلیفی

ایسنا/همدان پیست اسکی همدان یکی از ظرفیت‌های بالقوه در جذب گردشگران، ورزشکاران و علاقمندان به ورزش‌های زمستانی است. با این وجود، این ظرفیت هر ساله در فصل زمستان که فصل استفاده از آن است، بلااستفاده می‌ماند.

این درحالیست که پیست اسکی تاریکدره به‌سبب موقعیت جغرافیایی مناسب به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی همدان به شمار می‌رود و علاوه بر زمستان، در سایر فصول نیز پذیرای علاقمندان به طبیعت است. این مجموعه از سه بخش اصلی رستوران، مدرسه اسکی و مجموعه پیست اسکی و تله‌سیژ تشکیل می‌شود.

برای دسترسی به پیست اسکی تاریکدره باید از طریق جاده قدیم تویسرکان، حدود ۱۰ کیلومتر مسیر کوهستانی تردد شود که با توجه به ناایمن بودن این مسیر در فصل زمستان، با دستور پلیس‌راه بسته و در واقع یکی از ظرفیت‌های خارق‌العاده شهر همدان در فصل زمستان از دسترس عموم خارج می‌شود. 

نکته جالب اینکه همانطور که از نام پیست اسکی برمی‌آید، زمان بهره‌برداری از آن تنها در فصل زمستان است درحالیکه ورزشکارانی که به امید بارش برف در این فصل راهی پیست می‌شوند، اجازه ندارند وارد این مسیر شوند و نکته جالب‌تر اینکه مسیر دسترسی ایمن دیگری نیز برای این پیست وجود ندارد، بنابراین همدان همچنان از گردشگری زمستانه و ورزش‌های زمستانی بی‌نصیب می‌ماند و به نظر می‌رسد هیچ متولی هم پیگیر راه‌حلی برای رفع این معضل نیست.

پیست تاریکدره همدان در پیچ و خم بلاتکلیفی

رئیس هیأت اسکی استان همدان از بازگشایی مسیر گنجنامه- پیست اسکی خبر داد و گفت: در صورت مناسب بودن شرایط در هفته جاری بازگشایی پیست و استفاده عموم را خواهیم داشت.

فاطمه آهن‌بر در گفت‌وگوی تلویزیونی با برنامه عصر ورزش، اظهار کرد: پیست از نظر تجهیزات فنی مثل ماشین برف‌کوب، دستگاه بالابر اسکی و ... آماده سرویس به ورزشکاران و علاقمندان این رشته مفرح است.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های دو روز اخیر و آماده‌سازی‌ها در صورت مناسب بودن شرایط در هفته جاری بازگشایی پیست و استفاده عموم را خواهیم داشت.

رئیس هیأت اسکی استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشغول برف‌کوبی پیست هستیم و به لحاظ شرایط جوی و بارش‌ها مسیر جاده قابل استفاده نبوده اما از روزهای آینده آماده تردد خواهد بود.

آهن‌بر بیان کرد: خوشبختانه با همراهی اداره راه شهرستان و هماهنگی‌های صورت گرفته با نهادهای مربوطه، امسال بعد از بارش‌ها برف‌روبی محور گنجنامه تا پیست اسکی انجام شده است.

پیست تاریکدره همدان در پیچ و خم بلاتکلیفی

جانشین پلیس‌راه همدان نیز با تأکید بر اینکه مسیر گنجنامه- پیست اسکی مسیری ناایمن است، گفت: برای بازگشایی این مسیر با پلیس‌راه هماهنگی صورت نگرفته و مسئولیت هر گونه حادثه‌ای بر عهده هیأت است.

سرهنگ ارسلان سرمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از نظر پلیس‌راه این مسیر ایمن نیست و تا وقتی ایمن نشود اجازه نمی‌دهیم باز شود.

پیش از این نیز اداره‌کل راهداری استان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرده بود که مسیر گنجنامه- پیست اسکی یک مسیر اختصاصی است که باید توسط هیأت پاکسازی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha