• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402113021484
  • خبرنگار : 50647

فرماندار بافق:

رای اولی‌‎ها انتخابات را به جشن ساختن آینده بهتر تبدیل کنند

رای اولی‌‎ها انتخابات را به جشن ساختن آینده بهتر تبدیل کنند

ایسنا/یزد فرماندار بافق با تاکید بر این که بی‌تفاوتی و احساس بیگانگی در مورد انتخابات، ضربه بسیار بزرگی بر منافع ملی و غیرقابل جبران خواهد بود، گفت: رای اولی‌ها باید با آگاهی از تجربیات گذشته با شور و نشاط و با همراه کردن دوستان، خانواده و بستگان، انتخابات را به جشن ساختن آینده بهتر برای خود تبدیل کنند و در این باره آموزش و پرورش نیز باید اهمیت شرکت در انتخابات و استفاده از حق قانونی خود را برای رای اولی‌ها تبیین کند.

«ابوالقاسم دهقان» امروز دوشنبه در همایش رای اولی‌های این شهرستان، ضمن بیان این مطالب، اظهار کرد: مشارکت بالا و انتخاب نماینده مردم با رای حداکثری ضمن اقتدار بخشی به نماینده امکان انتخاب فرد اصلح تر نیز فراهم می‌کند.

وی انتخابات را نماد مردم سالاری دانست و اضافه کرد: رای‌اولی‌ها موتور محرکه ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه هستند و حضورشان در پای صندوق‌های رای شور انتخاباتی را افزایش می دهد.

دهقان خطاب به رای اولی‌ها، گفت: با بررسی و تجزیه و تحلیل، فرد مورد نظر خود را انتخاب کنید و این وظیفه‌ای است که با توجه به انقلابی که به وقوع پیوسته و اهدافی که از پیش تعیین شده، از گردن شما ساقط نمی‌شود.

وی افزود: برای شما به عنوان یک جوان و کسی که اهل علم و دانش است و از قشر آگاه جامعه به حساب می آید و در آینده در حکومت و حاکمیت و همه ابعاد جامعه نقش خواهد داشت، شایسته است که در این آزمون انتخاب رئیس جمهور شرکت کنید و رأی بدهید.

فرماندار خاطرنشان کرد: حتی یک رأی نیز کم ارزش و ساده نیست؛ رأی دادن یعنی تفویض اختیار جمعیت میلیونی ایران، تفویض قدرت به فردی که جامعه را اداره و مواضع کشور را در بعد داخلی و خارجی مشخص می‌کند و آنچه را که مردم انتظار دارند در آینده به آن برسند، محقق می سازد، پس یک رأی هم یک تصمیم حیاتی و سرنوشت ساز خواهد بود.

دهقان در پایان اظهار کرد: در انتخابات، اهداف برنامه ۲۰ ساله و چشم انداز توسعه کشور و حتی منافع ملی تجلی پیدا می‌کند لذا شما جوانان باید به هر چیزی که با فکر و اندیشه و مطالعه به آن می رسند، عمل کنید.

به گفته این مسئول، بستر برای برگزاری یک انتخابات سالم، آزاد و قانونمند فراهم است لذا باید بدانیم بی تفاوتی و احساس بیگانگی در مورد انتخابات، ضربه بسیار بزرگی بر منافع ملی و غیرقابل جبران خواهد بود.

یادآور می‌شود؛ تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان در شهرستان بافق ۳۷ هزار نفر اعلام شده که از این تعداد، ۶۷۰ نفر از رای دهندگان رای اولی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha