• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402121409687
  • خبرنگار : 50469

انتخاب جهاد دانشگاهی ایلام به عنوان دبیر ستاد گیاهان دارویی استان ایلام

انتخاب جهاد دانشگاهی ایلام به عنوان دبیر ستاد گیاهان دارویی استان ایلام

ایسنا/ایلام جهاد دانشگاهی ایلام در نشست کارگروه توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان به عنوان دبیر ستاد گیاهان دارویی استان ایلام انتخاب شد.

دکتر «محمد پاکزاد» رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، در نشست زنجیره ارزش گیاهان دارویی که در جهاد دانشگاهی برگزار شد، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان دبیرخانه کارگروه زنجیره ارزش گیاهان دارویی استان انتخاب شده است، اظهار کرد: در این نشست قرار است وظایف هر دستگاه بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارند تعیین شود و این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در محدوده اجزای زنجیره باید قرار داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان ایلام با اشاره به اینکه ۷ موضوع در این خصوص مطرح شده است، افزود: این ۷ موضوع شامل شناسایی مناطق و گونه‌های متناسب با هر منطقه، تامین نهاده‌ها، آموزش، مشاوره و نظارت، تسهیلات و سیاست‌های تشویقی، بازار خرید محصولات و فراوری فروش محصول نهایی می‌شود.

مهندس «علی فرضی‌نژاد» مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه دبیرخانه زنجیره ارزش گیاهان دارویی در استان به جهاد دانشگاهی ایلام واگذار شده و این اولین جلسه از سلسله جلسات کارگروه زنجیره ارزش در استان است.

وی گفت: مقرر شده با توجه به دستور جلسه یعنی مشخص شدن وظایف دستگاه‌ها و ادارت در زنجیره، و راهکارهای مناسب جهت بازار فروش محصولات گیاهان دارویی، هر کدام از دستگاه‌ها در جلسات بعدی و بر حسب وظیفه‌ای که در آن حیطه بر عهده آن دستگاه یا نهاد گذاشته شده، عمل کنند.

فرضی‌نژاد افزود: در این جلسه جهاد دانشگاهی ایلام به عنوان اولین نهاد که سال‌ها در زمینه‌های مختلف در حوزه گیاهان دارویی سابقه فعالیت دارد، می‌تواند در زمینه شناسایی مناطق مختلف استان و گونه‌های دارویی سازگار در آن منطقه، جهت کشت و توسعه معرفی کند.

وی گفت: همچنین در زمینه ارائه مشاوره و نظارت و آموزش به بهره برداران طی قرارداد مشخص می‌تواند انجام وظیفه نماید و در این راستا در زمینه تولید قلمه و نشاء گیاهان دارویی آمادگی خود را اعلام می‌کند.

فرضی‌نژاد تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در این دبیرخانه موظف به هماهنگی و پیگیری مصوبات جلسات بوده و همچنین جلسات آینده به صورت دو هفته یک بار است.

به گزارش ایسنا، در این نشست حاضرین نیز در خصوص چالش‌های پیش روی گیاهان دارویی در استان ایلام، گزارش‌هایی را ارائه دادند.احیای کارخانه فرآوری گیاهان دارویی برای خرید محصولات تولیدی استان ایلام از کشاورزان از تأکیدات اعضای کارگروه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha