• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402121611619
  • خبرنگار : 50038

عزم اداره تبلیغات اسلامی ملایر برای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه رمضان

عزم اداره تبلیغات اسلامی ملایر برای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه رمضان

ایسنا/همدان رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: امسال برای نخستین‌بار تبلیغات اسلامی برنامه جامعی برای عملیات ماه رمضان طراحی کرده و این برنامه را با مجموعه‌های مختلف فرهنگی به اشتراک گذاشته است و در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی با صداوسیما، اوقاف و مجموعه‌های فرهنگی دیگر به امضاء رسیده و بناست مجموعه‌های دیگر هم در اجرای این برنامه فراگیر ملی، سازمان تبلیغات اسلامی را همراهی کنند.

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این عملیات با عنوان «زندگی با آیه‌ها» طراحی شده و بسیار فراگیر بوده و بنا است که همه فعالان در حوزه فرهنگی، مبلغان، مبلغات، هیئات مذهبی و فعالان قرآنی، مجموعه‌های بانوان و تشکل‌های دینی، همگی پای اجرای این عملیات باشند و در ماه نزول قرآن، ما توجه ویژه‌ای به قرآن داشته باشیم و با اجرای این طرح، مقداری قرآن از مهجوریت خارج شود.

رستمی اضافه کرد: این عملیات براساس چهار سطح طراحی شده و این چهار سطح براساس کلیات نظام اندیشه انقلاب اسلامی در قرآن بوده که مقام معظم رهبری در تدوین آن نقش داشتند.

وی بیان کرد: در سطح اول، گفتمانی کردن زندگی با آیه‌ها مدنظر است و ما در ملایر با بُرش کشوری و استانی که ایجاد شده، باید یک سوم جمعیت شهرستان را مخاطب برنامه‌ها قرار دهیم و اساس کار بر مبنای گزاره و مفهوم «قرآن زنده است» درنظر گرفته شده است؛ یعنی اگر کسی به قرآن رجوع کند، به نیازهای او در زندگی امروز پاسخ داده می‌شود.

رستمی خاطرنشان کرد: مقرر شده در این زمینه با استفاده از ابزارهای مختلف مثل استفاده از نماهنگ، متن، سرود، موشن‌گرافی در خانه‌های قرآن، پایگاه‌های بسیج، مساجد و کانون‌های فرهنگی- هنری و یا از طریق نصب بیلبوردهای شهری،  ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳۰۰ هزار نفری ملایر را برای ایجاد این گفتمان پوشش دهیم.

وی ادامه داد: در سطح دوم، ایجاد انس عمومی مردم با فرازهای قرآنی با اجرای ۵۰ فراز مد نظر است که با جزءخوانی‌ها و جلسات قرآن و برگزاری مسابقات روزانه در کانال‌ها و گروه‌ها و از طریق صداوسیما، برگزاری محافل خانگی و محافل انس با قرآن در مسجد این اتفاق رقم می‌خورد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر افزود: در سطح سوم از عملیات «زندگی با آیه‌ها» ایجاد انس عموم مردم با الفاظ و فرازهای قرآنی، حفظ و انگیزه‌سازی و تسهیل فرازهای قرآنی به کمک کتابچه، برگزاری آموزش‌های ویدئویی و مسابقاتی مدنظر است، این محتواها از قبل آماده شده‌ در کانال اداره تبلیغات موجود است و فعالان قرآنی و فرهنگی به آنها دسترسی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح چهارم این عملیات کنشگری با «محوریت تعلیم و عمل به آیات» توسط ۶۴۰ نفر اتفاق خواهد افتاد و این افراد به عنوان کنشگران و فعالان قرآنی در ادامه حرکت ایجاد نظام اندیشه‌ای و فکری در زمینه تعلیم کتاب براساس کتاب، طرح کلی و عمل به قرآن برای مجموعه‌های دیگر، دوره‌ها را به صورت آنلاین در ماه رمضان اجرا می‌کنند و از طریق مسابقات این اتفاق را رقم می‌زنند.

رستمی در ادامه گفت: در ماه رمضان در چهارچوب مصوبات اجرایی که تاکنون به تصویب رسیده‌اند، اقداماتی چون جزءخوانی در تمامی مساجد دارای روحانی و توزیع افطاری ساده در بعضی از مساجد را خواهیم داشت، در ضمن تحویل فرازها به فعالان قرآنی برای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» و برگزاری نمایشگاهی توسط اداره ارشاد اسلامی رقم می‌خورد و در این نمایشگاه مجموعه فعالان قرآنی، محتویات تولیدی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. همچنین بناست در طول ماه رمضان و به منظور همراهی با این طرح و برای ادامه مسیر مساجد با رویکردهای قرآنی، چند مسجد را به عنوان پایلوت فعالیت‌های قرآنی در شهرستان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه تخصصی قرآنی پای کار خواهند بود، همچنین از ادارات خواستیم که طرح‌هایشان را در زمینه همراهی با طرح «زندگی با آیه‌ها» ارائه دهند و نمایش فرازهای قرآنی تعیین شده در تلویزیون شهری را با همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری در دستور کار داریم.

رستمی بیان کرد: برنامه‌هایی به منظور برگزاری محافل انس و قرائت قرآن توسط قاریان کشوری، استانی و شهرستانی خواهیم داشت، برگزاری محافل قرآن روزانه با حضور قاریان شهرستانی در مساجد به صورت گردشی، برگزاری یک محفل انس با قرآن ویژه بانوان در طول ماه رمضان و برگزاری جلساتی با مجموعه‌های فعالان فرهنگی- تخصصی در حوزه قرآن نیز از دیگر برنامه‌های ما به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha