به گزارش ایسنا، نوزدهمین قسمت از مسابقه بزرگ تلویزیونی شکوفا با رقابت سه شرکت دانشبنیان با طرحهای «تولید دستگاه های خشک کن پاششی»، «ساخت کرمهای کلاژنساز پروبیوتیک» و «تبلیغات هوشمند» از شبکه یک سیما پخش شد.
در این مسابقه، شرکت دانشبنیان با طرح «کرم کلاژنساز پروبیوتیک نوترا» با رأی داوران، از میان سه تیم شرکتکننده به عنوان تیم برگزیده انتخاب شد و این طرح جهت سرمایهگذاری عموم مردم روی سکوی تأمین مالی جمعی همآشنا (hamashena.ir) قرار گرفت.
راضیه رضایی، مدیر محصولات فراسودمند پوست و موی این شرکت دانشبنیان در این باره اظهار کرد: گروه دانشبنیان ما بهعنوان اولین شرکت تولیدکننده صنعتی میکروارگانیسمهای کاربردی در صنایع غذایی و مکملهای پروبیوتیک در سال ۱۳۸۳ تأسیس شد. این شرکت با بهرهگیری از تجهیزات پیشرفته تولید، راهاندازی آزمایشگاههای تخصصی، کنترل کیفیت مطابق با آخرین استانداردهای بینالمللی و سرمایهگذاری عظیم در راستای افزایش حجم تولید صنعتی، به بومیسازی تولید این محصولات نوین اقدام کرده است. ثمره فعالیت مستمر واحد تحقیق و توسعه بر بستر زیرساختهای صنعتی، توانمندی ما در تأمین نیاز پروبیوتیک کشور و خاورمیانه بوده است. در این مسیر تمامی مجوزهای لازم برای تولید محصولات مختلف پروبیوتیک را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و نیز سازمان غذا و دارو کسب کردهایم.
وی با بیان اینکه تولیدات گروه دانشبنیان ما تحت پنج شاخه اصلی پروبیوتیک دارویی، پروبیوتیک دامی، پروبیوتیک غذایی، پروبیوتیک لبنیات و پروبیوتیک آرایشی و بهداشتی ارائه میشود، گفت: پوست بهعنوان بزرگترین ارگان بدن انسانها نقش مهمی در محافظت از بدن ایفا میکند. این ارگان بزرگ همانند روده زیستگاه تریلیونها میکروارگانیسم به نام میکروبیوم است که بهصورت مسالمتآمیز با بدن انسان زندگی میکنند و نقش بسیار مهمی در محافظت علیه میکروارگانیسمهای بیماریزا، تنظیم سیستم ایمنی، حفظ تعادل رطوبت، کاهش خشکی، التهاب و ارتقای سلامت پوست ایفا میکند. زمانی که این سد محافظتی بهدلیل استفاده از آنتیبیوتیکها، شویندهها، ضدعفونیکنندهها، استرس، محصولات آرایشی نامرغوب و تغییرات اقلیمی شکسته شود، زمینه برای ایجاد مشکلات پوستی مانند خشکی، آکنه، اگزما، درماتیت و پسوریازیس و از بین رفتن سلامت و زیبایی پوست میشود.
رضایی خاطرنشان کرد: یکی از مؤثرترین راهکارها برای پیشگیری و بهبود مشکلات پوستی و ارتقای سلامت و زیبایی آن استفاده موضعی از پروبیوتیکها و مشتقات آنهاست. پروبیوتیکها بهعنوان میکروارگانیسمهای مفیدی که باعث ارتقای سلامت بدن میشوند، معرفی شده و استفاده موضعی از آنها با تقویت سیستم ایمنی، سد دفاعی مکانیکی، شیمیایی و میکروبی از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت کرده و میتواند نقش مهمی در پیشگیری و بهبود مشکلات پوست و در نهایت ارتقای سلامت و زیبایی آن داشته باشد.
وی یادآور شد: بر همین اساس شرکت ما پیشرو در تولید محصولات فراسودمند بر پایه میکروارگانیسمهای مفید قدم در راه تولید جدیدترین و مؤثرترین نوآوریها در دانش زیبایی و مراقبت از پوست گذاشت و از سال ۱۳۹۷ پژوهشهای خود را در حوزه پروبیوتیکها و پست بیوتیکهای موضعی آغاز کرد و در سال ۱۴۰۰ موفق به دستیابی به فرمولاسیون پایدار پروبیوتیکهای موضعی با اثرگذاری بالا برای اولین بار در ایران شد.
رضایی تصریح کرد: مزیت رقابتی محصولات ما نسبت به محصولات موجود در بازار، وجود کمپلکسهای اختصاصی پروبیوتیک بومی ایران در فرمولاسیون موضعی است که با ایجاد تعادل در میکروبیوم پوست، از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کرده و سلامت و زیبایی را به پوست بازمیگرداند؛ در صورتی که بسیاری از محصولات موجود در بازار تنها نقش مراقبتی داشته و حتی گاهی استفاده از آنها میتواند تعادل میکروبیوم پوست را مختل کند.
وی گفت: در سالهای اخیر و با پیشرفت علم، میکروبیومها به عنوان یک عامل مهم در سلامت بدن و پیشگیری از بیماریها مورد توجه قرار گرفته و پژوهشها نشان داده است که تنوع و تعادل میکروبیوم روده و پوست میتواند بر سلامت افراد تأثیرگذار باشد. این پژوهشها منجر به توسعه رویکردهای جدید در درمان و پیشگیری از انواع مختلفی از بیماریها شده است. آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در سالهای اخیر محصولات موضعی پروبیوتیک را با هدف کمک به حل مشکلات پوستی مختلف مانند خشکی، التهاب، آکنه و حساسیت تولید کردهاند و این شرکت نیز با تکیه بر دانش تیمی از مختصصین این حوزه برای اولین بار در ایران موفق به تولید دانش فنی و تکنولوژی پروبیوتیکهای موضعی پایدار و اثرگذار شده است.
رضایی تصریح کرد: فرمولاسیون این محصولات حاوی سویههای مختلف پروبیوتیکهای بومی ایران همراه با پستبیوتیکهایی است که به طور اختصاصی با نوع محصول در فرایند تخمیر، بهینهسازی شده تا بتواند بیشترین اثرگذاری را داشته باشد. فرمولاسیون این محصولات با هیچ یک از محصولاتی که در کشورهای مختلف تولید میشود، مشابه نبوده و استفاده از پروبیوتیکهایی که از محصولات تخمیری سنتی ایران جدا شده و به صورت کمپلکس فرموله شده، به دلیل سازگاری بالایی که با پوست افراد ایرانی دارد، آن را نسبت به محصولات مشابه خارجی متمایز میکند.
وی یادآور شد: محصولات ما برای نخستینبار در ایران تولید و عرضه شده و محصولات مشابه داخلی با این نوع فرمولاسیون در ایران وجود ندارد؛ همچنین ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی باعث شده محصولات مشابه خارجی در بازار ایران عرضه نشود و زمینه برای رشد و توسعه این محصولات در بازارهای ایرانی فراهم شود.
رضایی گفت: تولید و فروش محصولات شرکت ما باعث ایجاد اشتغال حداقل ۱۰۰ نفر بهطور مستقیم و غیر مستقیم شده و تعدادی از افراد بهصورت تمام وقت در دفتر مرکزی و کارخانه و تعدادی از افراد نیز در استانهایی که دارای نمایندگی هستند، برای معرفی، مشاوره، عرضه و فروش این محصولات مشغول به فعالیت و کسب درآمد هستند. محصولات ما از آغاز تولید با هدف ورود به بازارهای بینالمللی فعالیت خود را آغاز کرده و در همین راستا تمامی زیرساختهای مورد نیاز بر این اساس، طراحی و اجرا شده تا بتوانیم همزمان با عرضه محصولات در تمام استانهای ایران به بازارهای بینالمللی و صادراتی برای رقابت با تولیدکنندگان برتر جهانی وارد شدهایم.
به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، میزان سرمایه درخواستی برای اجرای این پروژه ۵ میلیارد تومان، مدت زمان سرمایهگذاری و اجرای پروژه ۱۲ ماه و میزان سود پیشبینیشده ۴۰ درصد سالیانه خواهد بود. اصل سرمایه مشارکتکنندگان در این طرح بعد از یک سال بازپرداخت خواهد شد.
علاقهمندان به سرمایهگذاری در این طرح دانشبنیان میتوانند از طریق سکوی تأمین مالی جمعی همآشنا (hamashena.ir) در این طرح مشارکت کنند.
انتهای پیام
نظرات