• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402122216114
  • خبرنگار : 50225

تاکید استاندار خوزستان بر جلوگیری از وقوع حوادث برای زائران و مسافران نوروزی

تاکید استاندار خوزستان بر جلوگیری از وقوع حوادث برای زائران و مسافران نوروزی

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت سفرهای کاروان‌های راهیان نور گفت: باید تا حد امکان جلوی حوادث گرفته شود ولو بر نیروی ما سخت گرفته شود.

علی اکبر حسینی محراب در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها که امروز (۲۲ اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به احتمال وقوع حوادث در چهارشنبه‌سوری و تعداد فوتی‌ها و مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری در سطح کشور اظهار کرد: باید همه هر کاری از دست‌شان برمی‌آید را انجام دهند و مراقبت شود و تذکر دهند تا جلوی این اتفاقات گرفته شود. امیدواریم در خوزستان این تلفات بسیار کمتر باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از ساعت ۱۶ تا ۲۴ امشب باید همه گروه‌های امدادرسانی مختلف آماده خدمات‌رسانی باشند تا در این پیک‌، حادثه نداشته باشیم. متاسفانه امسال دو چهارشنبه‌سوری داریم و باید مراقبت کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت سفرهای کاروان‌های راهیان نور گفت: باید تا حد امکان جلوی حوادث گرفته شود ولو بر نیروی ما سخت گرفته شود.

وی با اشاره به در پیش بودن نوروز بیان کرد: باید مکان‌هایی فراهم شود تا زائران راهیان نور، مسافران نوروزی و گردشگران از این مکان‌ها استفاده کنند. شهرها، سواحل، مجتمع‌های بین راهی و ... باید از زباله‌ها و نخاله‌ها تمیز شوند و پلاستیک موجود بین بوته‌ها در سراسر جاده‌ها در وسط آیلندها، از طریق فراخوان عمومی با کمک همه مردم و نیروهای مختلف جمع‌آوری و چهره استان خوزستان زیبا شود.

حسینی‌محراب با تاکید بر لزوم استقرار کمپ‌ها و مقرهای اسکان برای مسافران نوروزی گفت: همچنین باید صحنه حوادث به مردم نشان داده و اطلاع‌رسانی به خوبی انجام شود تا مردم احتیاط لازم را داشته باشند. 

وی افزود: جاهایی که پروژه‌های عمرانی وجود دارد و تعطیل می‌شوند، باید ایمن‌سازی شوند و هشدارهای لازم به مردم داده شود.

استاندار خوزستان گفت: مراکز درمانی، هلال احمر، اورژانس و دیگر ارگان‌ها شیفت‌بندی کنند و آمادگی لازم را داشته باشند. زمانی که بررسی می‌کنم می‌بینم متاسفانه برخی مدیران خالی‌بند هستند. مثلا می‌گویند اورژانس آماده‌باش است اما وقتی می‌روم و از نیروها می‌پرسم، از افزایش شیفت یا نیروها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند یعنی نیرو اضافه نشده است و روی این نیروها فشار وارد می‌شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون اورژانس‌ها بسیار شلوغ هستند و گاهی دیده‌ایم بیمار را چند ساعت نگه می‌دارند و مشکل برایشان ایجاد می‌شود، بنابراین باید آمادگی کامل ایجاد شود.

حسینی‌محراب با تاکید بر لزوم تغییر چهره شهر و ایجاد فضای شاد در شهرها گفت: نمی‌گویم با آواز اما می‌توانید با جشن قرآنی یا هر چیزی کاری کنید که مسافران احساس خوبی داشته باشند و یا با خاطره خوب شهرها را ترک کنند.

وی با اشاره به توقیف خودروهای خطرآفرین توسط پلیس راه بیان کرد: پلیس راه باید با هماهنگی قوه قضاییه چند خودرو را به عنوان نمونه توقیف کند، حتی اگر در این صورت چند خانواده اذیت شوند اما چند صد خانواده دچار حادثه نمی‌شوند.

استاندار خوزستان گفت: اداره راهداری نیز حتما باید گودال‌ها و حفره‌ها را ترمیم کند زیرا این کار می‌تواند از بخشی از حوادث جلوگیری کند. باید همدلی تقویت شود تا حادثه‌ای نداشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha