به گزارش ایسنا به نقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران، حسین ایزدی اظهار کرد: مطالعات احداث پروژه آزادراه قائمشهر - ساری در سال ۱۳۹۲ آغاز شد و در همان زمان شرکت توسعه آزادراههای کشور مسیر پیشنهادی را از ادارهکل میراثفرهنگی وقت استعلام کرد.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران در ادامه افزود: با بررسی پیمایشی از مسیر پیشنهادی مشخص شد چند اثر تاریخی در مسیر آزادراه مذکور قرار دارد. بنابراین با بررسی و اعلام نظر کارشناسان مسیر آزاد راه تغییر داده شد و علاوه بر آن شرکت توسعه آزاد راههای کشور متعهد شد چنانچه در حین انجام کار به گورستان تاریخی و یا آثاری دیگر برخورد کند کار متوقف و ادارهکل میراثفرهنگی را در جریان قرار دهد.
او همچنین با اشاره به سرکشی و بازدید کارشناسان و یگان حفاظت از اجرای پروژه آزادراه، تصریح کرد: اطلاعات ارائه شده در مستند منظر ناشناخته و مغفول باستانشناسی قائمشهر از نواقص علمی برخوردار است و غیر کارشناسی و مردود است.
ایزدی یادآور شد: در راستای رسالت ادارهکل میراثفرهنگی برای تنویر افکار عمومی از آقای عباس نامدار علی آبادی دعوت شده تا در محل پروژه آزادراه برای اثبات نظر و ارائه مستندات در محل حاضر شدند متأسفانه مشخص شد مستندات ارایه شده از نظر کارشناسان میراثفرهنگی قابل قبول نیست.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران تاکید کرد: تپه گردکوه جمنان قائمشهر تا روستای واسکس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی قرار دارد و هرگونه تخریب و دخل و تصرف در آثار ملی برخورد قانونی شده و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد،
انتهای پیام
نظرات