• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403021913919
  • خبرنگار : 50536

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

معلم باید امیدآفرینی کند

معلم باید امیدآفرینی کند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: مطالب، رفتار و گفتار معلم و مدرس باید در راستای امید آفرینی باشد تا دانش آموزان و فراگیران به سمت و سوی ناامیدی قدم برندارد.

علی اصغر فاتحی فر، روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ماه، در مراسم نکوداشت روز معلم که با حضور مدرسان مراکز آموزشی جهاددانشگاهی استان در سالن اجتماعات این سازمان در دانشگاه تبریز برگزار شد، گفت: انتظار جامعه از معلم بسیار زیاد بود و این شغل جایگاه بسیار والایی دارد.

وی از مدرسان جهاددانشگاهی خواست رعایت شئونات را کرده و جایگاه جهاددانشگاهی را در نظر بگیرند و افزود: آماده دریافت هرگونه نقطه نظر و پیشنهاد مرسان عزیز جهت توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان هستیم.

وی تاکید کرد: معلمان و مدرسان باید در جنگ ترکیبی به کمک جامعه و جوانان بشتابند و آنها از گزند جنگ نرم دشمن در امان نگه دارند.

فاتحی فر با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حضور پرشور و آگاهانه در این دوره از انتخابات، افزود: نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس است و اگر به پای صندوق‌های رای نرویم دشمن خوشحال می‌شود و قطعا ایرانی ها هرگز علاقمند به خوشحالی دشمن نیستیم.

معاون پشتیبانی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه جایگاه معلم در دنیا مشخص بوده و ارزش آموزش و یادگیری بر همه شفاف و آشکار است، گفت: معلم می‌تواند نیروی کارآمد و شخصیت‌های متفکر تربیت کرده و تحویل جامعه بدهد.

معلم باید امیدآفرینی کند

اکبر شوقی، به فعالیت ها و عملکرد جهاددانشگاهی پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:  فعالیت در جهاددانشگاهی الگویی موثر برای سازمان‌ها و موسسات علمی- آموزشی است و این نهاد می‌تواند با تلاش  و روحیه جهادی کارهای بر زمین مانده در جامعه را انجام داد.

وی گفت: جهادگران جهاددانشگاهی و مدرسان دوره های کوتاه مدت و بلند مدت همیشه به حضور و فعالیت در این سازمان مقدس و پرتلاش افتخار کرده و می کنند، چرا که این مجموعه مورد تایید رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی هست.

وی یادآور شد: مدرس در کلاس درس صرفا وظیفه‌ی تدریس یک کتاب را ندارد بلکه مخاطب و فراگیر از اخلاق، رفتار، موقعیت معلم در جامعه و وجدان کاری او الگو گرفته و طبق آن رفتار می‌کند.

شوقی تاکید کرد: معلمان باید در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همگام با رویکردهای انقلاب  اسلامی فعال باشند تا بتوانند در شرایط خاص ایفای نقش کرده و اثربخشی و تاثیرگذاری خود را در حوزه های مختلف نشان دهند. 

معلم باید امیدآفرینی کند

ابوالفضل عزیزپور، استاد رشته روانشناسی نیز در این مراسم در مورد روانشناسی تدریس و خودمراقبتی مدرسان مطالب علمی ارائه کرد.

معلم باید امیدآفرینی کند

معلم باید امیدآفرینی کند

معلم باید امیدآفرینی کند

معلم باید امیدآفرینی کند

معلم باید امیدآفرینی کند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha