• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022115163
  • خبرنگار : 50649

جانشین رئیس موسسه رویان:

بسترهای انگیزشی در دانشجویان برای آشنایی با پزشکی بازساختی ایجاد شود

بسترهای انگیزشی در دانشجویان برای آشنایی با پزشکی بازساختی ایجاد شود

ایسنا/فارس جانشین رئیس موسسه رویان، ایران را جزو کشورهای پیشرو در پزشکی بازساختی دانست و در عین حال بر لزوم ایجاد بسترهای انگیزشی در دانشجویان رشته‌های مختلف برای آشنایی با پزشکی بازساختی نیز تاکید کرد.

سعید آبرون امروز، ۲۱ اردیبهشت در رویداد تخصصی پزشکی بازساختی پزشکی آینده، با یادآوری اینکه موسسه رویان از سال ۸۵ در کشور تاسیس شد و فعالیتش را آغاز کرد، به بخش‌هایی از دستاوردهای این مرکز در زمینه پزشکی بازساختی اشاره کرد.

آبرون با اشاره به مطالعات انجام شده بر روی بیماران cp، دستاوردهای این مطالعات را بسیار امیدوارکننده برشمرد و گفت: ایران جایگاه بسیار خوبی در پزشکی بازساختی دارد و قطعا چشم انداز بسیار روشن است.

این پژوهشگر با بیان اینکه با توجه به ظرفیت علمی موجود در دانشجویان و پژوهشگران جوان کشور، به آینده ایران در این رشته، بسیار امیدوار است، گفت: ما در آموزش و تحقیقات خوب عمل کرده‌ایم، اگرچه در تحقیقات نیازمند عملکرد بهتری به واسطه وجود نیروهای توانمند و با دانش، هستیم.

وی با تاکید بر لزوم تعریف پروژه‌های تحقیقاتی مناسب، گفت: پژوهشگر نباید دغدغه داشته باشد، اگر آموزش و پژوهش را تقویت کنیم، نتایج آن را در بالین خواهیم دید.

آبرون با بیان اینکه در عرصه بالینی هنوز کارهای بسیاری وجود دارد که باید انجام شود، گفت: به نظر می‌رسد که همه بخش‌ها باید وارد عرصه شوند تا شاهد سرعت بخشیدن به این عرصه و شکوفایی و ثمربخشی باشیم. 

جانشین رئیس موسسه بن یاخته رویان گفت: در بحث بالینی ما با جان انسان سروکار داریم، لذا موضوع بسیار حساس است و دولت و به ویژه وزارت بهداشت، باید ورود کامل داشته باشند؛ لذا باید سختگیری باشد تا کار اصولی و اثرگذار انجام شود.

آبرون بیان کرد: خوشبختانه امروز علاوه بر رویان که پیشینه خوبی در این عرصه دارد، شرکت‌ها و موسسه‌های خصوصی متعددی با دریافت مجوزهای لازم، فعال شده‌اند؛ این بسیار خوب است و مطالعات اثربخش در کشور هم بعضا محصول همکاری چند شرکت با رویان بوده است.

این پژوهشگر عرصه پزشکی بازساختی، اضافه کرد: امروز در کشور شاهد وجود مراکز پزشکی بازساختی هستیم، به عنوان نمونه یکی از مراکز توسط استاد گرانقدر، دکتر ملک‌حسینی و با همراهی خیرین در شیراز فعال است، برای توسعه این مراکز همه باید دست به دست هم دهیم، دولت، خیرین، متخصصان و نهادهای مرتبط باید همراهی کنند.

براساس این گزارش، نخستین رویداد تخصصی پزشکی بازساختی-پزشکی آینده، به همت جهاددانشگاهی فارس، در شیراز برگزار شد.

در این رویداد یکروزه، علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و دستاوردهای علمی و تخصصی، پنل‌های تخصصی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha