• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022820635
  • خبرنگار : 50188

برای نخستین‌بار در کشور انجام شد

اجرای طرح کتابت قرآن توسط دانش‌آموزان رفسنجانی

اجرای طرح کتابت قرآن توسط دانش‌آموزان رفسنجانی

ایسنا/کرمان همزمان با دهه کرامت، طرح کتابت قرآن کریم با مشارکت ۹۰ نفر از دانش‌آموزان دختر رفسنجانی به پایان رسید و از چهار کتاب قرآن خطی توسط دانش‌آموزان رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم ۲۸ اردیبهشت‌ماه و با حضور حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران، دکتر کاظمی مسئول دبیرخانه کانون خدمت رضوی استان کرمان و جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان برگزار شد.

دبیر اجرایی طرح کتابت قرآن کریم در این مراسم اظهار کرد: خداوند را شاکریم که این توفیق را عنایت کرد تا بتوانیم کار قرآنی منحصر به‌فردی را انجام دهیم. طرح کتابت به ۱۳۹۲ برمی‌گردد که در ماه رمضان این سال یک نفر شروع به کتابت قرآن کرد و روز عید فطر آن را به مسجد جمکران اهدا کردند، لذا تصمیم گرفتیم این کار را به‌وسیله دانش‌آموزان اجرا کنیم.

رضا نوروزی افزود: در طرح کتابت قرآن حدود ۱۰۰ نفر مشارکت داشتند که ۹۰ نفر آنها دانش‌آموزان مدارس مختلف و ۱۰ نفر نیز عوامل اجرایی هستند. گروهی کار طراحی، مُهر زدن و صحافی، گروهی بحث خطاطی و گروهی نیز رنگ‌آمیزی را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: اجرای طرح در مهرماه ۱۴۰۲ آغاز شد و شامل دانش‌آموزان خاصی نبود. در تمام رده‌های سنی از کلاس دوم تا پیش دانشگاهی مشارکت داشتند و بعد از هشت ماه طرح کتابت به سرانجام رسید. 

دبیر اجرایی طرح کتابت قرآن کریم عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ نمونه خط برای ما ارسال شد که کارشناسان این رسم‌الخط‌ها را بررسی کردند. جزء ۳۰ به دانش آموزان مقطع ابتدایی سپرده شد. نحوه کار هم به این شکل بود که رسم‌الخط جزوات شبیه هم است و دقت بسیار زیادی برای انجام و اجرا به خرج داده شده است.

نوروزی با بیان این‌که کتابت قرآن با خودکار انجام ‌شد، اظهار کرد: قرار است کتابت قرآن در چهار نسخه تنظیم شود که یک نسخه در مشهد مقدس در حرم مطهر علی‌بن‌ موسی‌الرضا(علیه السلام) قرار می‌گیرد. یک نسخه به حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) و یک نسخه نیز در مسجد مقدس جمکران اهدا شده و در موزه این مسجد قرار خواهد گرفت. نسخه دیگر نیز پس از آماده شدن به بیت رهبری فرستاده می‌شود و به دست رهبر معظم انقلاب خواهد رسید.

تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در این مراسم با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در دقایق آخر عمر شریف خود، امت را به دو گرانبها توصیه کرد و آن دو را در امت به امانت گذاشت که قرآن کریم و اهل بیت هستند. دشمن از همان اول تلاش کرد این دو امانت را از هم جدا کند چون می‌دانستند این دو باید توأم باشند. تلاش کردند اهل سنت را از اهل بیت و شیعه را از قرآن جدا کنند.

حجت‌الاسلام اجاق‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دوست‌داران حضرت معصومه(سلام الله علیها) و امام رضا(علیه السلام) و قرآن امروز به محوریت آستان مقدس مسجد حمکران برای حضرت کادرسازی می‌کنند چون تا کادر حضرت تکمیل نشود ظهوری محقق نمی‌شود. امروز جمکران برای شخصیت های بین المللی جایزه سال می‌دهد.

اجرای طرح کتابت قرآن توسط دانش‌آموزان رفسنجانی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha