• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403023123420
  • خبرنگار : 50536

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تبریز برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تبریز برگزار شد

ایسنا/آذربایجان شرقی مراسم بزرگداشت و سوگواری برای شهادت رئیس جمهور و همراهانش در تبریز با حضور پرشکوه مردم و با نوای مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.

  حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در این مراسم گفت: آیت الله آل هاشم، امام جمعه شهید تبریز قبل از اینکه به دیگران توصیه کند خودش به آن عمل می‌کرد. وی نرده‌های مصلای تبریز را که خواص را از عوام جدا می‌کرد برداشت و اولین کسی بود که توانست فاصله‌ی بین ملت و مسئولان را کم کند.

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی با بیان اینکه این شخصیت بزرگوار در دوران دفاع مقدس در کنار فرماندهان بزرگ قرار گرفت و حضور پررنگی را ایفا کرد، افزود: وی امام جمعه ما نه بلکه امام هر روز بود با محبوبیت در دل همه جا کرده بود.

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تبریز برگزار شد

وی افزود: وی اهل مبارزات بوده و همیشه به دنبال حل مشکل مردم بود، حتی در تمام خطبه‌های خود نیز دفاع از مردم و کمک به آن‌ها را را فراموش نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی انسانی بود که در طول ۴۵ سال گذشته در مسئولیت‌های مهم برای انقلاب و اسلام مجاهدت و تلاش کرده بود و در این راه به شهادت رسید، گفت: تاریخ نام این مرد بزرگ را هرگز فراموش نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام سرایی با بیان اینکه آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری مکتبی، انقلابی، سرباز مخلص و مجاهد و مدافع سرسخت مردم بود، ادامه داد: شهادت این شهدا را به مردم و خانواده‌های شهدا و خانواده‌های خودشان تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه امام جمعه تبریز در دل‌های اقشار مختلف نفوذ کرده و جای گرفته بود، افزود: این شخصیت بزرگوار به اندازه‌ای فضایل داشت که سایر هموطنان نیز در شهرهای دیگر با دیدن وی، به دنبال گرفتن عکس یادگاری بودند.

وی ادامه داد: علاقه مردم به امام جمعه فقید تبریز به علت انجام فعالیت‌های ارزشمند و حرکت‌های عظیم وی در استان بود.

وی افزود: مردم غیرتمند آذربایجان شرقی مفتخر هستند که سه امام جمعه شهید آیت الله قاضی طباطبایی، آیت الله مدنی و آیت الله آل هاشم را به اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امامین انقلاب در مقابل تمام کفر ایستادند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در اوج فتنه سال ۱۳۸۸ که تمام کفر در مقابل انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران ایستاده بود چنان در مقابل آنان ایستاد که هیچ خلل و خدشه‌ای به این نظام وارد نشد.

وی بیا بیان اینکه امامین انقلاب، تمام توطئه‌ها، فتنه‌ها و تهدیدهای دشمنان را تبدیل به فرصت کردند، اظهار کرد: این کشور شهادت رئیس جمهور مکتبی(شهید رجایی)، نخست وزیر انقلابی(شهید باهنر) و شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی و شهید استاد متفکر (آیت الله مرتضی مطهری) و بیش از ۲۰۰ هزار شهید را به خود دیده است.

وی با بیان اینکه این موفقیت‌ها ناشی از قدرت انقلاب، ولایت فقیه و نائب امام زمان (عج) است که با تمام اقتدار در مقابل عالم ایستاده‌اند، اظهار کرد: این شهدا توانستند بزرگترین حرکت را در دنیا خلق کنند.

حجت الاسلام سرایی گفت: دیروز تمام مردم ورزقان به خط بودند و از هر چیزی که داشتند مایه گذاشتند تا عملیات جستجو در سریعترین زمان به نتیجه برسد درود بر مردم تبریز و آذربایجان که همیشه پشت این انقلاب بودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه هزاران مرد و زن استان امروز جمع شده‌ایم تا ثابت کنیم تا آخرین لحظه از این انقلاب، اسلام و شهدا دفاع خواهیم کرد و رهبرمان را تنها نخواهیم گذاشت، خاطر نشان کرد: در این جمع با خون پاک این شهدا پیمان می‌بندیم تا راهی که انتخاب کرده‌ایم را ادامه خواهیم داد. 

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تبریز برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تبریز برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تبریز برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تبریز برگزار شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha