• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403030201011
  • خبرنگار : 71955

اختصاص بیش از ۲۰۰۰ سهمیه برای دانش آموزان عشایری در دولت سیزدهم

اختصاص بیش از ۲۰۰۰ سهمیه برای دانش آموزان عشایری در دولت سیزدهم

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اقدامات بسیاری در دوره ریاست جمهوری آیت الله رییسی در حوزه آموزش و پرورش عشایر انجام شده، گفت: بیش از ۲۰۰۰ سهمیه برای دانش آموزان عشایری و بیش از ۱۰۰۰ سهمیه استخدامی آزمون ماده ۲۸ آموزگاری ویژه مدارس عشایری تخصیص داده شده است.

علی تیرگیر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در راستای برقراری عدالت آموزشی به عنوان یکی از الزامات مهم سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، دفتر توسعه عدالت آموزش و پرورش عشایر اقدام به تخصیص بیش از ۲۰۰۰ سهمیه برای دانش آموزان عشایری کرده است، گفت: تخصیص بیش از ۱۰۰۰ سهمیه استخدامی آزمون ماده ۲۸ آموزگاری ویژه مدارس عشایری و جذب اعتبار تملک دارایی دفتر عشایر کشور با رشدی بیش از ۴۴ برابر در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم بود.

وی با بیان اینکه اعتبار تملک دارایی‌ها که برای تجهیزات مدارس عشایری کشور صرف می‌شود، در سال ۱۴۰۲ طی دو مرحله به مبلغ ۴۴ میلیارد تومان در ۲۶ استان دارای آموزش و پرورش عشایر تقسیم شد، افزود: بعد از تهیه و توزیع استانی آن بر اساس شاخص‌های عدالت و ضرایب محرومیت استان‌ها، به حساب استان‌ها واریز شده و این موضوع از اقدامات انجام شده در زمان ریاست جمهوری آیت الله رییسی است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این دفتر اولویت‌ها و نیازمندی‌های استان‌ها را تهیه و در اختیار آنها قرار داده، ادامه داد: با نقطه زنی دقیق‌تر در جهت خرید تجهیزات مدارس اقدام شده، تخصیص این اعتبار در سال ۱۴۰۱ به میزان کمتر از یک میلیارد تومان بود؛ در حالیکه امسال این مبلغ با رشد بیش از ۴۲ برابر به حدود ۴۳ میلیارد تومان رسیده است.

تیرگیر گفت: طراحی و اجرای فاز اول سامانه جامع آموزش و پرورش عشایر در راستای پاسخ به نیازهای آماری آموزش و پرورش عشایر کشور و در راستای بهبود تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مدیریتی، این دفتر با همکاری مرکز فناوری انجام شده، گفت: این سامانه قابلیت‌هایی از جمله اخذ آمار به روز و آنلاین در محورهای دانش آموز، نیروی انسانی، فضاوتجهیزات، نوآموزان و... را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مجوز برای تاسیس استعدادهای درخشان در استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان و گلستان ویژه دانش آموزان عشایری صادر شده افزود: تمامی این اقدامات در دوره ریاست جمهوری آیت الله رییسی در آموزش و پرورش عشایر کشور انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha