• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403030201245
  • خبرنگار : 71589

ماهواره‌های جاسوسی نسل جدید ایالات متحده به فضا رفت

ماهواره‌های جاسوسی نسل جدید ایالات متحده به فضا رفت

شرکت اسپیس ایکس نسل جدید ماهواره‌های جاسوسی ایالات متحده را تحت عنوان ماموریت NROL-146 پیش از ظهر امروز به سمت مدار زمین پرتاب کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت اسپیس‌ایکس مجموعه‌ای از ماهواره‌های جاسوسی پیشگام را صبح امروز چهارشنبه ۲۲ مه برای دولت ایالات متحده به فضا پرتاب کرد.

به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون 9» ماموریت NROL-146 را برای اداره ملی شناسایی آمریکا(NRO) پس از بلند شدن از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ کالیفرنیا در ساعت 4 صبح به وقت محلی(ساعت 11:30 به وقت ایران) به فضا برد.

اطلاعات چندانی در مورد محموله‌های ارسال شده به فضا منتشر نشده است که با توجه به اینکه این ماهواره‌ها برای مقاصد جاسوسی ساخته و پرتاب شده‌اند، تعجب آور نیست.

اداره ملی شناسایی آمریکا معمولاً اطلاعات کمی در مورد فعالیت‌ها و قابلیت‌های ماهواره‌های خود منتشر می‌کند. به همین دلیل هیچ فیلمی از مراحل جدا شدن ماهواره‌ها از موشک «فالکون 9» منتشر نشده است.

مرحله اصلی موشک «فالکون 9» حدود 6 دقیقه پس از پرتاب شروع به بازگشت به زمین کرد و حدود 9 دقیقه پس از پرتاب بر روی قایق بدون سرنشین اسپیس‌ایکس در اقیانوس آرام فرود آمد.

این شانزدهمین پرتاب و فرود موفق این موشک «فالکون 9» بود.

گفته می‌شود این ماموریت اولین بخش از پرتاب این ماهواره‌های جاسوسی نسل جدید بوده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند این ماموریت جدید، استراتژی جدید اداره ملی شناسایی آمریکا را برای استقرار ماهواره‌های متعدد و کوچک‌تر که برای قابلیت بهتر و انعطاف‌پذیری بیشتر طراحی شده‌اند، نشان می‌دهد.

بنابراین احتمالاً می‌توان فرض کرد که چندین ماهواره کوچک به عنوان بخشی از مأموریت NROL-146 به جای یک ماهواره حجیم پرتاب شده‌اند.

در شرح مأموریت اسپیس‌ایکس اشاره‌ای نشده است که این ماهواره‌ها به کجا می‌روند یا زمان مورد انتظار برای استقرار آنها را مشخص نکرده است. اینها جزئیاتی هستند که اسپیس‌ایکس معمولاً برای ماموریت‌های غیر طبقه‌بندی شده درج می‌کند.

در نهایت، پرتاب صبح چهارشنبه پنجاه و دومین پرواز مداری اسپیس‌ایکس در سال 2024 بود که از این 52 پرتاب امسال تا به امروز، 36 مورد به استقرار و تکمیل صورت فلکی پهن‌باند ماهواره‌های اینترنتی استارلینک(Starlink) اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha