• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403030804962
  • خبرنگار : 50590

مدیرعامل انجمن اتیسم همدان خبرداد

شناسایی حداقل ۳ کودک دارای اتیسم جدید در هفته

شناسایی حداقل ۳ کودک دارای اتیسم جدید در هفته

ایسنا/همدان مدیرعامل انجمن اتیسم همدان از شناسایی هفتگی حداقل سه کودک دارای اختلال طیف اتیسم بنابر مراجعه و ارزیابی‌های صورت گرفته توسط متخصصین مربوطه، در این انجمن خبر داد.

داود پناهی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر کمبود فضای فعلی انجمن اتیسم همدان  برای ارائه خدمات درمانی و توانبخشی (کار، گفتار و رفتار درمانی) به افراد دارای پرونده در این نهاد مردمی، اظهارکرد: متاسفانه در حال حاضر این انجمن با مشکل کمبود فضا مواجه بوده و با وجود حضور درمانگران مجرب، شاهد حضور تعداد قابل توجهی از افراد در لیست انتظار دریافت خدمات درمانی و توانبخشی هستیم؛ در حال حاضر این انجمن به ۱۷۰ کودک دارای اختلال اُتیسم و سایر اختلالات تکاملی در هفته خدمات توانبخشی ارائه داده و حدود ۵۰ کودک نیز در صف انتظار دریافت خدمات هستند.
 وی با اشاره به وجود ساختمان‌های بلا استفاده دستگاه‌های اجرایی به ویژه ادارات و مراکز مربوط به حوزه اتیسم در استان، تصریح کرد: در استان ساختمان‌های بزرگ و قابل استفاده زیادی برای خدمت‌رسانی مطلوب برای گسترش فضا و ارتقا کیفیت فعالیت این نهاد مردمی وجود دارد؛ در حال حاضر انجمن اتیسم همدان در تلاش است تا با مکاتبات و اقدامات انجام شده بتواند از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای بهبود کیفیت خدمات‌رسانی و افرایش کلاس‌های توانبخشی قدم بردارد.
 
وی ادامه داد: تاکنون نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان مربوطه طی بازدیدهای حضوری از محل انجمن تیسم همدان، وعده پیگیری و رفع مشکل کمبود فضا را داده‌اند که امید است با پیگیری‌های انجمن اتیسم این مهم تحقق یابد.
 
پناهی‌نژاد با اشاره به جای خالی مرکز جامع توانبخشی و نگهداری اتیسم در استان، بیان کرد: نبود این مرکز تخصصی به منظور ارائه خدمات‌درمانی و توانبخشی به کودکان دارای اختلال اتیسم و سایر اختلالات تکاملی نیز عاملی مهم برای افزایش مراجعین و افراد حاضر در لیست انتظار دریافت خدمات انجمن اتیسم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha