• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403030805339
  • خبرنگار : 50455

اخذ مجوز سه رشته جدید در مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی

اخذ مجوز سه رشته جدید در مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی

ایسنا/قم رئیس مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی از دریافت مجوز پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های سینما، طراحی لباس و انیمیشن در این مرکز دانشگاهی خبر داد.

مهدی حمیدی پارسا امروز ۸ خردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پیشینه فعالیت مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی، گفت: این مؤسسه از سال ۱۳۹۲ در حال فعالیت است و در ۹ رشته کارشناسی ارشد، سه رشته کارشناسی و دو رشته دکتری دانشجو می‌پذیرد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی افزود: این دانشگاه در مقطع کارشناسی در رشته‌های ادبیات نمایشی، ارتباط تصویری و عکاسی دانشجو می‌پذیرد و از مهرماه سال جدید در رشته طراحی لباس و سینما نیز پذیرای دانشجویان مقطع کارشناسی خواهیم بود.

وی با اشاره به رشته‌های کارشناسی ارشد مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی، تصریح کرد: رشته‌های ادبیات نمایشی، صنایع دستی، پژوهش هنر، تاریخ هنر جهان اسلام، مطالعات معماری، حکمت هنرهای اسلامی و فلسفه هنر از سالیان گذشته در این دانشگاه دایر بوده است.

حمیدی پارسا اضافه کرد: مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی سال گذشته برای اولین بار در استان قم دانشجویان مقطع ارشد رشته انیمیشن را پذیرش کرد.    

رئیس مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی از پذیرش دانشجو در رشته‌های سینما و طراحی لباس خبر داد و گفت: دانشجویان این دو رشته از مهرماه امسال پذیرش می‌شوند و این خبر بسیار خوبی است که فضای آکادمیک هنر در قم در حال توسعه است و رشته‌هایی در این مرکز دانشگاهی در حال راه‌اندازی است که پیش‌تر در استان قم سابقه نداشت.

حمیدی پارسا از رشته‌های سینما، طراحی لباس و انیمیشن به عنوان سه رشته دانشگاهی بسیار پرطرفدار و تأثیرگذار یاد کرد و گفت: امروز دانشگاه‌های محدودی به پذیرش دانشجویان رشته سینما در مقطع کارشناسی ارشد می‌پردازند و خوشبختانه امکان جذب دانشجویان این رشته تحصیلی در مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی فراهم شده است، به ویژه اینکه علاقه‌مندان به حوزه سینما در قم بسیار زیاد هستند و لذا امکان بسیار خوبی برای شهر قم فراهم شده است.

وی در خصوص رشته طراحی لباس عنوان کرد: دانشگاه‌های متعددی در استان در مقطع کارشناسی این رشته را دارند اما مقطع کارشناسی ارشد این رشته تحصیلی در قم وجود نداشت و علاقه‌مندان مجبور بودند برای ادامه تحصیل به سایر استان‌ها رفت‌وآمد کنند که خوشبختانه این رشته در مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی دایر شده و از مهرماه در این رشته نیز پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

رئیس مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی در پایان از رشته انیمیشن به عنوان یکی از رشته‌های کاربردی با اشتغال بالا یاد کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به سهولت وارد بازار کار شده و امکان درآمدزایی و اشتغال برای آنان فراهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha