• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403030805366
  • خبرنگار : 71567

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد

راه‌اندازی پژوهشکده هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

راه‌اندازی پژوهشکده هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برنامه دانشگاه برای ایجاد پژوهشکده هوش مصنوعی خبر داد و گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر این آمادگی را دارد با صنایع و شرکت های مختلف ارتباط همکاری برقرار کند.

به گزارش ایسنا، محمدجوادعامری شهرابی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه با شرکت شاتل تاکید کرد: بنا به فرموده رهبرمعظم انقلاب دانشگاه صنعتی امیرکبیر مادر دانشگاه های صنعتی کشور هست. به جرات می توان گفت عنوان جامع ترین دانشگاه مهندسی کشور به این دانشگاه اختصاص می یابد. همچنین دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نظر تنوع رشته ها در بین دانشگاه های صنعتی اول است و سرآمد بسیاری از تخصص ها در کشور  است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به جایگاه بین المللی این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: بر اساس رتبه بندی های جهانی لایدن و شانگ های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بین دانشگاه های صنعتی رتبه اول و در رتبه بندی کیو اس و تایمز رتبه دوم و در ای اس ای نیز رتبه اول را کسب کرده است. به طوریکه جایگاه بالایی در رتبه بندی جهانی را به خود اختصاص داده است اگر چه ما در دانشگاه به این رتبه بندی ها بسنده نکردیم.

عامری تاکید کرد: وظیفه ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر این است که نیازهای صنعت را برآورده کنیم. در این عرصه کارهای خوبی صورت گرفته است و با بسیاری از وزارت خانه ها همکاری خوبی داریم به طوریکه وزارت دفاع نیز قطب هوش مصنوعی را دانشگاه صنعتی امیرکبیر می داند بر این اساس هر دانشگاهی قصد داشته باشد در این حوزه کار کند، محوریت را دانشگاه صنعتی امیرکبیر می داند و سایر دانشگاه ها به عنوان همکار به این دانشگاه کمک می کنند.

عامری افزود: تمامی دانشکده های دانشگاه صنعتی امیرکبیر از جمله کامپیوتر، مهندسی شیمی، صنایع، مکانیک، معادن، برق و غیره در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می کنند. اعتقاد دانشگاه این است باید نسبت به صنعت و ارتباط مناسب با آن حساس باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای حل مشکلات صنعت فرصت های مطالعاتی مخصوص صنعت را داریم به گونه ای که استاد اجازه دارد مدتی در صنعت حضور داشته باشد تا  از نزدیک درگیری بیشتری با دغدغه های صنعت خاص داشته باشد. ضمن اینکه در پروژه های صنعتی سعی می کنیم حل مشکلات جامعه را در نظر بگیریم.

عامری همچنین اظهار کرد: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اساتید برای انجام فرصت های مطالعاتی صنعتی و پروژه های صنعتی تشویق می شوند، اساتیدی که در این حوزه ورود نکنند یکی از موارد رتبه ای  را از دست خواهند داد و غیرممکن است بتواند به درجه های بالای استادی دست یابد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ وی با بیان اینکه بزرگترین پلتفرم مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شده است،افزود: تفاهم نامه امروز بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت شاتل منعقد می شود. باید سایر شرکت ها نیز نیازهای صنعتی را از طریق دانشگاهیان رفع کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برنامه دانشگاه برای ایجاد پژوهشکده هوش مصنوعی خبر داد و افزود: این پژوهشکده را مشترک با شرکت شاتل در داخل دانشگاه راه اندازی می کنیم. دانشگاه امیرکبیر این آمادگی را دارد با صنایع و شرکت های مختلف ارتباط همکاری برقرار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha