• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403030805390
  • منبع : جماران

در مراسم تجدیدمیثاق وزیر، مدیران و کارکنان وزارت علوم با آرمان‌های امام؛

سید حسن خمینی: دشمنان آینده را تاریک تصویر می‌کنند

سید حسن خمینی: دشمنان آینده را تاریک تصویر می‌کنند

سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق وزیر، مدیران و کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری با آرمان های امام تاکید کرد: آنچه که امام گفتند و رهبری بر آن تأکید دارند؛ اعتماد به مردم،‌ خودباوری، دل‌ها را به هم گره زدن و باور به این که از دل همین جوانان می‌توان آینده را ساخت.

به گزارش ایسنا به نقل از جماران، سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق وزیر، مدیران و کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری با آرمان های امام، ابتدا سالگرد ارتحال امام (ره) و همچنین درگذشت شهادت گونه رئیس محترم جمهور و وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و همراهان را تسلیت گفت و سپس به تمایز علم و فرهنگ پرداخت و اظهار کرد: علم، وقف یک ملت یا متعلق به یک زمان یا تاریخ نیست؛ زمانی ما صاحبان علم بودیم، اما مدتی در این حوزه کم کار شد و دیگران گوی سبقت را از ما ربودند.

وی با بیان اینکه علم قدرت آفرین و حتی ثروت آفرین است، افزود: این سوال وجود دارد که آیا قدرت، علم آفرین است یا علم است که باعث پیدایش ثروت، قدرت می‌شود؟ واقعیت این است که همه این عناصر با یکدیگر هم‌افزایی دارند. معتقدم ابتدا نه علم و قدرت، بلکه «اراده» بوده است. انسان اگر اراده کند حرکت می‌کند. آن عاملی هم که باعث حرکت انقلابی در ملت می‌شود، باور است. وقتی دست در دست هم داده می‌شود، یک طوفان به وجود می‌آورد.

سید حسن خمینی افزود: انسان صاحب ثروت و امنیت حتما تواناتر از انسان عاجزی است که در خوف و طمع و گرسنگی است.

وی افزود: در قرآن گفته شد ۲۰ مسلمان اگر با هم باشند، می‌توانند ۲۰۰ نفر را شکست می‌دهند. این امری است که امام به آن باور داشت؛ با هم بودن، اعتماد به مردم و دل به هم گره زدن. لذا با باور به اینکه ملت و کشور با هم باشند می‌توان فردا را ساخت و این نکته کمی نیست و می‌تواند ناامیدی را از بین ببرد.

سید حسن خمینی یادآور شد: آنچه امام برای ما پدید آورد «خودباوری» بود که همه این عناصر از آن ایجاد می‌شود. آنچه انقلاب از آن پدید می‌آید «ما می‌توانیم» است. 

وی افزود: «ما» در روابط انسانی شکل می‌گیرد و از این روست که در قرآن آمده «کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره».

سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: یکی از نمایندگان مجلس مشروطه گفته بود ما به ولی نعمت نیاز داریم. محمد علی شاه به همین جمله استناد کرد و گفت، این نشان می‌دهد ما هنوز توانایی پیاده سازی مشروطه را نداریم. 

وی تاکید کرد: آنچه که امام گفتند و رهبری بر آن تأکید دارند؛ اعتماد به مردم،‌ خودباوری، دل‌ها را به هم گره زدن و باور به این  که از دل همین جوانان می‌توان آینده را ساخت. 

سید حسن خمینی هشدار داد: دشمنان همین نقطه را هدف گرفته اند و آینده تاریکی را تصویر می‌کنند که متاسفانه برخی آن را باور می‌کنند و در قالب مهاجرت‌ها آن را می‌بینیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha