• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403030905801
  • خبرنگار : 50225

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد

اجرای ۳۶ پروژه ‌محرومیت‌زدایی‌ بهداشتی دزفول در دولت شهید رئیسی

اجرای ۳۶ پروژه ‌محرومیت‌زدایی‌ بهداشتی دزفول در دولت شهید رئیسی

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: قرارگاه جهادی دانشگاه بر اساس منش و روش مدیریتی شهید رئیسی در دانشگاه علوم پزشکی دزفول ایجاد شد و بیش از ۲۲ هزار خدمت رایگان به مردم ساکن مناطق محروم ارائه شد.

علیرضا خسروپناه در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت شهادت رئیس جمهور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید رئیسی، پیگیری ایشان بود و معتقد بود که پشت میزنشینی و نامه اداری نمی‌تواند مشکلات مردم را حل کند و باید شخصا حل مشکلات را پیگیری کند. این موضوع تاثیر زیادی در حل مشکل مردم و توسعه خدمات سلامت داشت.

وی افزود: شهید رئیسی با سعه صدر پاسخگوی انتقادات بود و برای رفع مشکلات تلاش می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به سفر شهید رئیسی به منطقه احمدفداله دزفول گفت: کارهای جهادی در مناطق محروم و حضور در منطقه محروم احمدفداله و پیگیری مشکلات مردم این منطقه یکی از کارهای شهید رئیسی بود که نتیجه سفر وی به این منطقه این بود و دیدیم بسیاری از مشکلات این منطقه رفع شده است.

وی افزود: در پی سفر شهید رئیسی به این منطقه، یک مرکز بهداشت در منطقه دورک راه‌اندازی شد. مرکز جامع سلامت احمدفداله نیز حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ماه‌های آینده راه‌اندازی می‌شود. این خدمات در پی حرکت جهادی رئیس جمهور و معاون اول او در سفر به این منطقه بود.

خسروپناه با اشاره به دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در دانشگاه علوم پزشکی دزفول و حوزه سلامت و بهداشت این منطقه گفت: در این دولت در دانشگاه علوم پزشکی دزفول جهش علمی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی ایجاد شد. قبل از دولت سیزدهم هشت رشته تحصیلی در این دانشگاه داشتیم و در این دولت، هفت رشته جدید دیگر که بیشتر مربوط به تحصیلات تکمیلی بودند به این دانشگاه افزوده شد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مرکز تحقیقاتی به عنوان مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت نیز به دزفول داده شد و کنگره ملی تغییر اقلیم و سلامت هم برگزار شد. در این مدت کم، مقالات زیادی در این حوزه ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به رشد دانشجویان پزشکی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در دولت سیزدهم، گفت: از دو سال پیش اجرای ۳۶ پروژه محرومیت‌زدایی در حوزه بهداشت دزفول آغاز شد و حدود ۱۵ پروژه از این تعداد به بهره‌برداری رسیده‌اند و بقیه هم به سرعت در حال تکمیل هستند.

وی افزود: در حوزه درمان یکی از بزرگترین بیمارستان‌های خوزستان به نام یازهرا(س) با ۵۰۱ تخت در دزفول در حال ساخت است و در دو سال بیش از ۳۰ درصد پیشرفت داشت و اکنون پیشرفت فیزیکی آن به ۸۵ درصد رسیده است. با وجود اینکه هنوز این پروژه تکمیل نشده است، تجهیزات پزشکی آن به تدریج در حال تامین است و تلاش برای بهره‌برداری از آن ادامه دارد.

خسروپناه گفت: در این مدت تجهیزات پزشکی مانند پت اسکن، شتاب‌دهنده‌ها و دستگاه‌های متعددی وارد منطقه شده است و بیماران در حال بهره‌برداری از این دستگاه‌ها هستند.

وی با اشاره به اجرای فاز نخست دانشکده پرشکی دزفول نیز افزود: اعتبار فاز دوم این دانشکده تخصیص یافته و پروژه در حال ساخت است. همچنین برای نخستین بار خوابگاه دانشجویی ۴۰۰ نفری خریداری شد و در اختیار دانشجویان فرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: پروژه‌های مختلفی در حوزه سلامت انجام شد و دوره بسیار موفقی بود به گونه‌ای که مردم خدمت این دولت در حوزه سلامت را لمس کردند.

وی افزود: قرارگاه جهادی دانشگاه بر اساس منش و روش مدیریتی شهید رئیسی در دانشگاه علوم پزشکی دزفول ایجاد شد و بیش از ۲۲ هزار خدمت رایگان به مردم ساکن مناطق محروم ارائه شد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha