۱۴۰۵-۰۱-۰۱ | ۱۷:۳۳
منبع: وزارت بهداشت و درمان
ایثار تیم سلامت تجلی غیرت ملی و روحیه جهادی ملت ایران

در پیام نوروزی معاون آموزشی وزارت بهداشت مطرح شد:

ایثار تیم سلامت تجلی غیرت ملی و روحیه جهادی ملت ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت همزمانی عید سعید فطر و نوروز ۱۴۰۵، ضمن تبریک این تقارن مبارک، از ایثارگری‌های تیم ادغام‌یافته آموزش و خدمات سلامت کشور در خط مقدم مقابله با جنگ تمام‌عیار جبهه استکبار قدردانی کرد و آن را تجلی غیرت ملی و روحیه جهادی ملت ایران دانست.

به گزارش ایسنا،دکتر طاهره چنگیز در این پیام ایثارگری‌های تیم ادغام‌یافته آموزش و خدمات سلامت در خط مقدم جبهه امنیت و سلامت را گرامی‌داشت. 

متن پیام معاون وزیر بهداشت به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

امسال «بهار طبیعت» با باشکوه‌ترین بهار ایمان یعنی «عید سعید فطر» هم‌آغوش شده است. این هم نشینی مبارک که یادآور پیوند زمین و آسمان، جهاد و بندگی و صبر و پیروزی است، فرصتی مغتنم برای تجدید میثاق با آرمان‌های والای این سرزمین و قدردانی از مجاهدت‌های بی‌وقفه دلاور مردان و زنانی است که در خط مقدم جبهه «امنیت و سلامت»، پاسدار حیات و امید مردم ایران اسلامی هستند. 

امروز ملت بزرگ ایران در سایه وحدت و مقاومت، در برابر تهاجم همه‌جانبه جبهه استکبار به‌سرکردگی آمریکای جنایتکار و رژیم سفاک صهیونیستی، ایستاده است. جنگی تمام‌عیار که دشمن با همه توان خود آن را آغاز کرده، اما در مقابل، بینش درست، ایمان راسخ، غیرت ملی و روحیه جهادی این ملت، سدی محکم و نفوذناپذیر ساخته است. 

در این عرصه حساس، «تیم ادغام یافته آموزش و خدمات سلامت» کشور شامل اساتید گرانقدر، همه دانشجویان عزیز خصوصاٌ دستیاران، کارورزان، و کارآموزان علوم پزشکی، و همه کارکنان سلامت اعم از حوزه بهداشت و درمان نقشی فراتر از وظیفه ایفا می‌کنند. شما عزیزانی که در مراکز آموزشی و درمانی و شبکه های بهداشتی شبانه‌روز و در شرایطی سخت، جان بر کف، به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم شریف می‌پردازید، مصداق بارز «مجاهدین فی سبیل الله» هستید. ایثار شما نه تنها مایه آرامش بیماران و خانواده‌های آنان است، بلکه تصویری ماندگار از وفاداری به تعهدات حرفه ای و انسانی در سخت‌ترین لحظات تاریخی به نمایش می‌گذارد. 

تقارن عید باستانی نوروز و عید سعید فطر در چنین شرایطی، پیامی روشن دارد: همچنان که طبیعت پس از زمستان سرد، طراوت و شکوفایی خود را باز می‌یابد و انسان روزه‌دار پس از یک ماه تهذیب نفس، به فطرت پاک خویش باز می‌گردد، ملت ایران نیز پس از عبور از پیچ‌های تاریخی، پیروزی نهایی و افتخارآفرینی را تجربه خواهد کرد. 

اینجانب، این هم‌آیینی فرخنده را به تمامی اعضای خانواده بزرگ دانشگاهیان علوم پزشکی کشور صمیمانه تبریک عرض نموده و از خدای بزرگ میخواهم چنانچه شایسته است با رحمت و برکت خود از زحمات شبانه‌روزی، تعهد حرفه‌ای و روحیه جهادی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزاری کند، که سپاس از کارهای صادقانه فقط از خداوند قادر متعال ساخته است. 

از خداوند متعال مسئلت دارم که طلیعه این سال نو و عید سعید فطر، با تحقق وعده الهی «وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ» و پیروزی قریب‌الوقوع مردم عزیزمان بر جبهه باطل همراه گردد و توفیقات روزافزون همه شما را در مسیر خدمت به این مرزوبوم شاهد باشیم. امید که در سایه الطاف الهی، سالی سرشار از سلامت، سربلندی و پیشرفت برای همگان رقم بخورد. 

انتهای پیام

# علمی‌ و دانشگاهی

آخرین اخبار علمی‌ و دانشگاهی