• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403031208343
  • خبرنگار : 50176

فرماندار تاکید کرد:

ضرورت ایجاد کارخانه روغن‌کشی در شهرستان سلسله

ضرورت ایجاد کارخانه روغن‌کشی در شهرستان سلسله

ایسنا/لرستان فرماندار سلسله بر ضرورت ایجاد کارخانه روغن‌کشی در این شهرستان تاکید کرد.

میلاد شرفی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری سلسله با اشاره به طرح جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان اظهار کرد:  در قالب اجرای طرح جهاد آبرسانی تاکنون ۳۵ روستا آبرسانی و آماده بهره‌برداری شده و ۴۹ روستای باقیمانده است.
وی با بیان اینکه دهستان بسطام یکی از مناطق محروم شهرستان است که برای این منطقه نیز آبرسانی به هفت روستا با رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، افزود: مطالعات و تحویل زمین انجام شده و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است.

فرماندار شهرستان سلسله با اشاره به سیلوهای ۲۰ هزار تنی ذخیره گندم شهرستان  عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۱ هزار تن ذخیره سازی گندم در این سیلوها صورت گرفت و چنانچه تسهیلات مورد نیاز این پروژه برای ایجاد کارخانه آرد پرداخت شود با توجه به گندم مناسب و مرغوب شهرستان، پروژه‌ای است که می‌تواند به اقتصاد شهرستان کمک کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرستان سلسله قطب تولید کلزای لرستان است، عنوان کرد: یکهزار و ۴۰۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان کشت شده که نسبت به سال گذشته ۹۳ درصد افزایش پیدا کرده و همین امر ضرورت ایجاد کارخانه روغن کشی را در این شهرستان دوچندان می‌کند. 

فرماندار سلسله همچنین با اشاره به سردخانه ۶ هزار تنی فیروزآباد گفت: این طرح در حال حاضر با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کند و نیاز به تجهیرات دارد و چنانچه ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به این طرح مهم اختصاص پیدا کند می‌تواند با ظرفیت ۶ هزار تن فعالیت داشته باشد. 

شرفی با اشاره به لزوم هدایت آب‌های سطحی به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان برای استفاده در بخش کشاورزی افزود: سراب زز یکی از مناطق گردشگری پرظرفیت شهرستان است که چنانچه هزینه برق رسانی آن که رقمی در حدود ۱۰ میلیارد ریال است تامین شود با توجه به محوطه سازی های صورت گرفته در این سراب، می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری شهرستان داشته باشد. 

وی درخصوص طرح سه شنبه‌های مسجدی و بلوک بندی شهرستان عنوان کرد: در این طرح کارشناسان تیم مردمی سازی در روستاهای مختلف حضور پیدا کرده و مسائل و مشکلات را احصا و سپس با برگزاری جلسه اداری رسمی در دل این مناطق، مصوباتی تهیه و ظرف مدت معین مشکلات مربوطه برطرف می‌شود که نقش مهمی در رضایتمندی اهالی داشته است.

فرماندار سلسله گفت: با تشکیل این قرارگاه خدمت، انسجام و اتحادی بین مردم و مسوولان برای رفع مشکلات ایجاد شده و بسیاری از پروژه‌های بر زمین مانده روستاها برطرف و همچنین مردم را برای رفع مشکلات مطالبه گر می‌کند.

شرفی با اشاره به پروژه سالن آمفی تئاتر الشتر اظهار کرد:  چنانچه ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه اختصاص پیدا کند نقش مهمی در رونق تئاتر و برپایی مراسمات فرهنگی در شهرستان خواهد داشت.

به گفته وی با بیان اینکه سالن آمفی تئاتر تنها سالن چهارسوی استان است، مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد در بازدیدی که از آن داشتند قول تامین صندلی و سینمای این طرح را دادند و چنانچه اعتبار مورد نظر تخصیص یابد ظرف مدت کوتاهی می‌تواند به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha