• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403031308731
  • خبرنگار : 71576

ساعی: قهرمانی آسیا بعد از ۸ سال اتفاق بزرگی بود/ خوشحالم که ناهید کیانی الان باخت

ساعی: قهرمانی آسیا بعد از ۸ سال اتفاق بزرگی بود/ خوشحالم که ناهید کیانی الان باخت

رئیس فدراسیون تکواندو در نشست خبری با ابراز رضایت از نتایج کسب شده توسط ورزشکاران ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: بهترین آسیا در بخش بانوان هم از ایران بود. خوشبختانه نتایج خوبی کسب کردیم و با روحیه خوبی می‌توانیم برای المپیک آماده شویم.

به گزارش ایسنا، صبح امروز (یک‌شنبه - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳)، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندوی ایران، در نشست خبری خود با اهالی رسانه اظهار کرد: ما در مسابقات قهرمانی آسیا که در بخش پومسه و کیوروگی و پارا برگزار شد، در هر سه بخش موفقیت‌های خوبی کسب کردیم. ۳ طلا، ۴ نقره و ۳ برنز در پومسه کسب شد که نسبت به دوره قبل که با ۱۴ ورزشکار شرکت کردیم نتایج خیلی بهتر بود. تعداد ورزشکاران ما در این دوره ۹ نفر بود که با نفرات کمتر نتیجه بهتر گرفتیم و نایب قهرمان آسیا شدیم.

او ادامه داد: در بخش بانوان در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال طلا گرفتیم که اتفاق بزرگی بود. امیدواریم در پومسه قهرمانی جهان هم نتایج خوبی کسب کنیم و سعی داریم نفرات بیشتری برای مسابقات بعد اعزام کنیم. در بخش کیوروگی ما دوره قبل پنجم شدیم و سه فینالیست داشتیم دور قبل که طلا نگرفتند اما در این دوره با یک تیم جوان که خیلی از آنها برای اولین بار عضو تیم ملی شده بودند توانستیم سه مدال طلا بگیریم و عنوان قهرمانی آسیا را بعد از ۸ سال کسب کنیم که به نظرم اتفاق بزرگی بود. این اتفاق در سال المپیک افتاد؛ سالی که همه بزرگان آسیا در این رویداد حضور داشتند. به جز وزن ۶۸ کیلوگرم ازبکستان آقای رشیدوف، همه قهرمانان جهان و آسیا در این رویداد حضور داشتند. همه نفرات اصلی در این مسابقات حضور داشتند که خوشبختانه ما هم نتیجه خوبی گرفتیم.

رئیس فدراسیون تکواندو ادامه داد: در بخش پارا هم افتخار آفرینی خوبی داشتیم. از نظر عناوین فردی هم نتایج خوبی حاصل شد. بهترین مربی آقای افلاکی از ایران بود و بهترین ورزشکار مردان هم مهدی حاج موسایی شد که اتفاق خوبی بود. در پارا هم عنوان قهرمانی را به دست آوردیم و بهترین مربی تیم بانوان هم از ایران یعنی خانم کشاورز شد. بهترین آسیا در بخش بانوان هم از ایران بود. پیام خانلرخانی هم به عنوان بهترین مربی آسیا در بخش پارا انتخاب شد. خوشبختانه نتایج خوبی کسب کردیم و با روحیه خوبی می‌توانیم برای المپیک آماده شویم.

ساعی با بیان اینکه نباید این موفقیت فشار روی تیم ایران را زیاد کند خاطرنشان کرد: المپیک با مسابقات قاره‌ای فرق دارد. آسیا سخت است اما شرایط آن کاملا متفاوت با المپیک است. نمی‌شود این مسابقات را ملاک موفقیت در المپیک قرار داد هرچند که ما همه تلاش خود را برای رخ دادن این اتفاق خوب انجام می‌دهیم. در المپیک حتی اوزان هم فرق دارند و شرایط خاص است. حریفان ملی پوشان ما در المپیک فرق دارد چون وزن‌ها تغییر کرده‌اند. ما تلاش می‌کنیم در المپیک هم با کسب مدال‌های‌خوشرنگ به موفقیت برسیم. برای المپیک زمان ۴ ساله نیاز است اما ما دو سال و نیم است که در خدمت تکواندو هستیم و در این دو سال با فشاری که به همه ما آمد این سهمیه‌ها را گرفتیم. می‌شود بگویم وقتی ورود کردیم چیزی نبود و در رنکینگ هم ورزشکار چندانی نداشتیم. کار سختی بود و فشار زیادی روی همه ما وجود داشت. سعی کردیم با وجود همه فشارها تیم را به مسابقات مختلف اعزام کرده و سهمیه بگیریم که خوشبختانه با تلاش همه خانواده تکواندو این اتفاق رخ داد تا به چیزی که می‌خواستیم برسیم.

رئیس فدراسیون تکواندو، درباره نتایج ضعیف بخش بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: در بخش بانوان ضعف داریم و نشد نتایج خوبی در قهرمانی آسیا بگیریم. واقعیت این است که خودمان از نتیجه بانوان راضی نبودیم. یکی از دلایل این بود که در بخش بانوان دست ما خیلی باز نیست که بازیکنان را جایگزین کنیم. فشاری که این مدت روی خانم‌ها آمد خیلی بیشتر از آقایان بود. تمام بازیکنان تیم مردان ما نسبت به قبل عوض شده‌اند اما در بخش بانوان اینطور نیست و دست ما بسته است.

او ادامه داد: نفرات تیم بانوان ما در همه مسابقات حضور داشته‌اند و همین مساله باعث شده با فشار زیاد کار کنند. این خستگی روی عملکرد تیم بانوان تاثیر گذاشت اما با توجه به برنامه‌ریزی‌ای که داشتیم به چیزی که برای نفرات المپیکی مد نظرمان بود رسیدیم. به عنوان مثال می‌خواستیم ناهید کیانی در رنک دو قرار بگیرد که این اتفاق رخ داد. برای مبینا نعمت‌زاده برنامه‌ریزی دیگری داشتیم که این اتفاق افتاد و دیگر با حریف رژیم اشغالگر هم‌گروه نمی‌شود. می‌خواستیم آرین سلیمی در رنکینگ یک پله بالاتر بیاید که این اتفاق افتاد. در واقع به همه اهداف خود رسیدیم. جایگاه مهران برخورداری هم حفظ شد که هدف ما بود.

ساعی درباره ایده‌آل خود برای تکواندوی ایران نیز گفت: ما فقط با مدال راضی می‌شویم و کلیه خانواده تکواندو می‌دانند و دلشان می‌تپد که در المپیک موفق باشیم. همدل هستیم و این رمز موفقیت است. نتایج خوبی در سال‌های قبل نگرفتیم اما من فکر ‌می‌کنم امسال همدلی باعث شد در آسیا عنوان قهرمانی را کسب کنیم. خانواده تکواندو الان هم با دوستی و همدلی کنار هم تلاش می‌کنند تا نمایندگان ایران در المپیک کسب موفقیت کنند تا خستگی از تن همه دربیاید. شرایط‌ مسابقات ویتنام خیلی سخت بود اما همین همدلی و موفقیت باعث شد تا شرایط را تحمل کنیم به موفقیت برسیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا کمیته و وزارت ورزش حامی تکواندو هستند؟ اظهار کرد: ما دنبال این نیستیم که از جای دیگری برای ما شرایط را فراهم کنند. ما سعی می‌کنیم خودمان کمبودها را برطرف کنیم. سعی می‌کنیم بهترین شرایط ایجاد شود و خوشبختانه آن چیزی که در کشور هست را فراهم کرده‌ایم و کمیته المپیک و وزارت هم به ما کمک می‌کنند. به تکواندو لطف دارند و تا آنجایی که باشد به تکواندو کمک می‌کنند.

او درباره نگرانی اهالی تکواندو از نتیجه ناهید کیانی در المپیک به دلیل عملکرد ضعیف در قهرمانی آسیا نیز گفت: این فشارها را باید از روی ناهید کیانی برداریم تا کار خودش را بکند. ما کنار او هستیم و برای او برنامه‌ریزی می‌کنیم. وقتی بررسی می‌کنیم که یک ورزشکار حق دارد عملکرد همیشگی را نداشته باشد. ناهید در این مدت خیلی مسابقه رفت و تنها ورزشکار ما بود که از طریق رنکینگ کسب سهمیه کرد و دلیلش این بود که در همه مسابقات شرکت کرد. او در مسابقات زیادی حضور داشته و این مساله روی عملکرد او تاثیر گذاشت. او در همه مسابقات بود چون موقعیت خوبی از نظر امتیاز داشت. خوشحالم که ناهید الان باخت، این باخت زمان خوبی بود هرچند که ما می‌دانستیم او الان در افت است. فراز و نشیب‌هایی داشت و دلیل این مساله، تغییر وزن به خاطر شرایط متفاوت مسابقات مختلف بود. در این مدت باقی‌مانده روی به آمادگی رساندن ناهید کار می‌کنیم تا حتی از نظر حجم عضله او را به شرایط بهتری برسانیم تا با حریفانش در المپیک خوب مسابقه دهد. باید به ناهید در زمینه روحی روانی کمک کرد تا عملکرد صد درصدی خود را داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا توانسته‌اند سهمیه مربیان تکواندو برای حضور در المپیک را افزایش دهند، توضیح داد: کمیته با ما کنار آمده و مربیان بیشتری اعزام می‌کنیم در هر دو بخش آقایان و بانوان، دو مربی آقا و دو مربی خانم اعزام می‌کنیم. ما هم به کمیته کمک کردیم و کمیته هم همراه بود.

ساعی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون تکواتدو پاداش ویژه‌ای برای ورزشکاران خود در نظر دارد؟ توضیح داد: ما پاداش ویژه‌ای از طرف فدراسیون می‌دهیم، برای نفرات اول یک میلیارد، نفرات دوم ۶۰۰ میلیون و نفر سوم ۴۰۰ میلیون تومان هدیه می‌دهیم‌. تلاش می‌کنیم پولدارتر شویم تا مبلغ بیشتری پرداخت کنیم اما الان فعلا همین اندازه در توان داریم.

رئیس فدراسیون تکواندو راجع به وضعیت سلامتی مجید افلاکی نیز توضیح داد گفت: او به علت پروازها، فشارها و استرس‌های زیاد بیمار شد و قبل از مسابقات آسیایی هم در یک سمینار که در کره برای تمام کوچ‌های آسیا برگزار شد شرکت کرد. از کره پس از یک هفته به ویتنام آمد و فشار زیادی را تحمل کرد. در سالن گرم و شرجی بودیم و سالن تهویه خوبی نداشت که شاید بخشی از نتیجه نگرفتن دختران ما هم به همین دلیل باشد. پس از آن باز هم افلاکی و مداح به ترکیه رفتند ولی خداراشکر او امروز حالش بهتر است و مرخص می‌شود اما چند روز در خانه است و استراحت می‌کند.

ساعی در پایان صحبت‌های خود، درباره شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و درخواست خود از رئیس جمهور آینده، اظهار کرد: این حادثه دلخراش و ناگوار شهادت رئیس‌ جمهور عزیز را تسلیت می‌گویم. از رئیس‌جمهور بعدی می‌خواهیم آقای کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان بماند. با حضور ایشان آرامشی در ورزش به‌ وجود آمده که نتایج آن را در سال‌های آینده می‌بینیم. فکر می‌کنم بهترین گزینه خود ایشان باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha