• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403031308988
  • منبع : سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

ایجاد زیرساخت توسعه شهر هوشمند با اجرای طرح فیبرنوری

ایجاد زیرساخت توسعه شهر هوشمند با اجرای طرح فیبرنوری

رئیس رگولاتوری گفت: در تلاش هستیم تا تمام مناطق کلانشهر اصفهان در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا؛ امیر لاجوردی-قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ارتباطات- در سفری یک‌روزه به استان اصفهان که چندی پیش انجام شد، ضمن دیدار با استاندار اصفهان و شهردار مرکز این استان، پروژۀ فیبرنوری منازل و کسب و کارها را در شهر خوانسار افتتاح کرد.

وی  در دیدار با استاندار اصفهان عنوان کرد: در تلاش هستیم تا تمام مناطق کلانشهر اصفهان در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرد

لاجوردی افزود: رئیس جمهور شهید یک روز قبل از شهادت در جلسه شورای عالی فضای مجازی پیگیر روند اجرای طرح فیبرنوری در کشور بودند از این رو با جدیت بیشتری پیگیر این طرح هستیم تا در مدار خدمت‌رسانی به مردم قرار بگیرد. هدف این است که از ایجاد انحصار در اپراتورها جلوگیری کنیم و در مسیر رقابت خدمت‌رسانی بهتری به مردم انجام شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه تأکید کرد: در انتخاب اپراتورها برای اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها شاخص‌هایی را مد نظر داریم تا پروژه‌ها با سرعت بیشتری انجام شود و قیمت تمام شده برای مردم مناسب‌تر باشد.

رئیس رگولاتوری در ادامه عنوان کرد: زیرساخت توسعه شهر هوشمند با اجرای این طرح ایجاد می‌شود.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه بیان کرد: حصول توافقی که منفعت عمومی در آن مدنظر قرار گرفته باشد، برای اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها مطلوب ما خواهد بود.

وی تأکید کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با شهرداری اصفهان مذاکره خواهد کرد تا با تسهیل‌گری مسیر پوشش فیبر نوری در کلانشهر اصفهان هموار شود.

لاجوردی در ادامۀ این سفر ضمن حضور در شهر خوانسار پروژۀ فیبرنوری منازل و کسب و کارها در این شهر را افتتاح کرد تا ۷ هزار خانوار خوانساری به طور رسمی تحت پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کارها قرار بگیرند.

وی در رابطه با افتتاح این پروژه ملی در شهر خوانسار عنوان کرد: بعد از این مجری پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر خوانسار موظف است تا چنانچه یک خانوار یا کسب و کار در این شهر متقاضی استفاده از فیبرنوری بود و درخواست خود را به طور رسمی ثبت کرد، حداکثر ظرف مدت یک ماه آن‌ها را به شبکۀ پرسرعت فیبرنوری منازل و کسب و کارها متصل کند.

وی افزود: با توجه به سرعت بالای اینترنت مبتنی بر فیبر نوری، ایجاد شبکه فیبر نوری در شهر خوانسار می‌تواند این شهر زیبا را به یک شهر هوشمند تبدیل کند.

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، لاجوردی با اشاره به این موضوع که تا کنون بیش از سی درصد خانوارها تحت پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کارها قرار گرفتند، تصریح کرد: برای افزایش میزان اتصال خانوارها به این شبکۀ پرسرعت و تسریع در اجرای پروژه برنامه‌ریزی جامعی انجام شده است تا مردم طعم شیرین فناوری را بچشند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تأکید کرد: هدف ما ایجاد ۲۰میلیون پوشش اینترنت مبتنی بر فیبر نوری برای بیست میلیون خانوار در کشور است. در این راستا تا پایان سال گذشته ۷.۵ میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفتند و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان سال جاری، ۱۴میلیون خانوار و در سال ۱۴۰۴ نیز ۲۰میلیون خانوار تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گیرند.

وی افزود: در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی دقیق و کار منسجم، تا انتهای برنامه هفتم توسعه براساس تکالیف قانونی تصریح شده در این برنامه زمینۀ تبدیل پوشش ۲۰ میلیونی به اتصال ۲۰ میلیونی مهیا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha