• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403031309075
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

تفاهم‌نامه‌ای برای ارتقای ظرفیت‌های انسانی و ترویج فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات

تفاهم‌نامه‌ای برای ارتقای ظرفیت‌های انسانی و ترویج فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات
عکس تزئینی و آرشیوی است

مراسم امضای توافق‌نامه همکاری مشترک ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات و بخش ایران IEEE با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات و حسین عسکریان، رئیس بخش ایران مؤسسه بین‌المللی IEEE در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش ایسنا، توافق‌نامه همکاری مشترک بین ستاد توسعه فناوری­‌های اتصال­‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش ­بنیان ریاست جمهوری و بخش ایران شاخه دانشجویی IEEE (انجمن بین‌المللی مهندسان برق و الکترونیک) با هدف ارتقای ظرفیت­‌های انسانی و ترویج فناوری در حوزه ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات منعقد شد.

سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، هدف از این همکاری را گسترش فعالیت‌های ترویجی ستاد خواند و اظهار کرد: برنامه‌ریزی بلند مدت و هدفمند برای جهت‌دهی به رویکردهای علمی و فناوری کشور یک ضرورت است.

حضور دانشجویان در صنایع مرتبط با حوزه اتصال‌­پذیری و ارتباطات، گسترش عضویت دانشجویان رشته مهندسی برق و گرایش‌های مرتبط به آن به شاخه دانشجویی انجمن IEEE، دعوت از اساتید ایرانی خارج از کشور جهت حضور و یا ایراد سخنرانی در رویدادها و تسهیل حضور اعضای هیات علمی عضو انجمن در رویدادهای برون‌مرزی از جمله تعهدات ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات است.

مساعدت و همکاری در طراحی و ترویج اقدامات مرتبط با طرح‌­های دانشگاهی ستاد از جمله اقداماتی است که بخش ایران مؤسسه متعهد شده است.

همچنین کمک به شبکه‌­سازی مؤثر میان انجمن­‌های علمی رشته‌های مهندسی برق و کامپیوتر و تمام گرایش‌های آن با IEEE و ستاد، کمک به دریافت تخفیف از مؤسسه جهت کاهش هزینه‌ها برای چاپ مقالات مورد تایید ستاد در نشریات IEEE، کمک به دریافت تخفیف از مؤسسه جهت کاهش هزینه‌های رجیستر و شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی مؤسسه توسط پژوهشگران مورد تایید ستاد، کمک به ایجاد و توسعه شبکه نهادهای ترویجی ستاد با استفاده از ظرفیت شاخه‌های دانشجویی و امکان حضور دانشجویان با کمترین هزینه ممکن در رویدادها، وبینارها، دوره‌های آموزشی، دوره‌های توانمندسازی و به طور کلی برنامه­‌های برگزار شده IEEE مرتبط با دانشجویان از جمله دیگر اهداف مؤسسه در این توافق‌نامه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha