• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403031409408
  • خبرنگار : 71951

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معبودی:

‌تکیه ‌بر مبانی قرآنی و اسلامی و مردم گرایی راستین ویژگی امام راحل بود

‌تکیه ‌بر مبانی قرآنی و اسلامی و مردم گرایی راستین ویژگی امام راحل بود

ایسنا/تهران ‌مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا تهران، امام را شخصیتی اثرگذار در حوادث تاریخی معرفی و تصریح کرد: حضرت امام خمینی منحصر به عصر خاص و مکانی خاص نیست بلکه ایشان فرا زمانی و فرا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران، امام خمینی را یکی از شخصیت های کم نظیر جامعه توصیف کرد و گفت: ایشان علاوه براینکه دانشمندی پارسا و حکیمی سیاستمدار است،‌ مومنی نواندیش و عارفی شجاع نیز بود.

وی، نظام مهندسی شده توسط امام را دارای ۴ رکن معرفی کرد و در تشریح آن ها گفت: اسلام‌گرایی یا همان تکیه امام بر مبانی قرآنی و اسلامی، مردم گرایی راستین امام و توجه جدی به مردم و استفاده از نظرات و افکار مردم در اداره امور جامعه،‌ قانون گرایی و قانونمندی امام خمینی که ایشان قانون را فصل الخطاب تمام موضوعات می دانست و در نهایت نیز دشمن ستیزی امام بر همگان واضح و روشن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ معبودی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ریاست جمهوری در دوره چهاردهم تصریح کرد: جای خالی شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی به این سادگی ها پر نخواهد شد اما مردم بصیر و آگاه مثل همیشه و این بار در ۸ تیر ماه با حضور در شعب در اخذ رای با انتخابی  آگاهانه راه شهید خدمت آیت الله رئیسی را ادامه خواهند داد و با شناسایی خدمتگزاران صادق، زمام امور کشور را به آن ها می سپارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص قیام ۱۵ خرداد گفت: پس از سخنرانی آگاهانه امام خمینی و دستگیری ایشان قیامی در کشور رخ داد که خمیر مایه اصلی انقلاب اسلامی شد.

وی این روز تاریخی را دارای چندین پیام مهم بر شمرد و افزود: بازگشت کامل مردم به اسلام یکی از پیام‌هاست. این قیام بدون هدایت جریان های فکری و با هدایت مستقیم امام رهبری تبدیل به جریانی شد که هدف آن دفاع از ارزش ها و اصول اسلامی بود.

معبودی، نمایان ساختن هویت واقعی رژیم حاکم را دومین ویژگی قیام ۱۵ خرداد بیان کرد و گفت: شناسایی و معرفی اصلی ترین دشمن اسلام، ویژگی بعدی این قیام است که بنا به فرموده امام، شاه و اسرائیل به عنوان اساس گرفتاری ملت ایران و اسلام معرفی شدند.

کنار زدن ملی گرایی ها و مارکسیست ها ویژگی بعدی این قیام از نگاه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران ‌است و پیوند زدن دین و سیاست، شکست پروژه اختلاف بین حوزه و دانشگاه و پی ریزی اندیشه نه غربی و نه شرقی ویژگی های بعدی قیام تاریخی مردم در نیمه خرداد ۴۲ است.

‌معبودی، قیام ۱۵ خرداد را نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران برشمرد و تصریح کرد: این قیام بستری برای برچیدن بساط استبداد حکومت فاسد پهلوی و استعمارگران و مستبدین در تاریخ معاصر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha