• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۲:۰۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403031610116
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

پیش‌بینی می‌شود سد تنگ‌سرخ تا پایان امسال آبگیری شود

پیش‌بینی می‌شود سد تنگ‌سرخ تا پایان امسال آبگیری شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی ما آبگیری سد تنگ‌سرخ تا پایان سال‌جاری است اما زمان دقیق آبگیری توسط وزارت نیرو اعلام می‌شود.

سیدعلی احمدزاده در بازدید از سد تنگ‌سرخ، با گرامی‌داشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و شهدای همراه، آخرین وضعیت سد تنگ‌سرخ میزان، پیشرفت فیزیکی و اعتبار موردنیاز سد تنگ سرخ را تشریح کرد و گفت: چند ماهی از دولت سیزدهم نگذشته بود که رئیس‌جمهور شهید از این سد بازدید کردند و بعد از آن سد وارد مرحله جدیدی از اجرا شد.

وی با بیان این‌که این پروژه سال ۱۳۹۰ با اعتبارات استانی کلنگ‌زنی شد، افزود: در دو دولت گذشته ۴۵ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شد و زمانی کارگاه تعطیل و پروژه راکد مانده بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم، کمتر از ۳۰ میلیارد تومان به سد تنگ سرخ اختصاص داده شد اما در دولت آیت‌الله رئیسی ۳۲۸ میلیارد تومان به این سد پول تزریق شد امسال هم از محل بودجه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه در نظر گرفته شد.

احمدزاده تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی طرح ۳۶ درصد است اما از نظر قرارداد با قرارگاه‌ خاتم پیشرفت پروژه ۵۲ درصد است، خیلی از کارهای زیربنایی سد انجام گرفته و پروژه در ۱۲ جبهه کاری در حال انجام کار است.

وی با بیان این نکته که بخش اعظمی از جاده انحرافی سد تنگ سرخ در حال احداث است، ادامه داد: اعتبار موردنیاز برای تکمیل سد، همچنین تملک باغات و اراضی کشاورزی دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تا دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم احداث سد تنگ سرخ با اشاره به تنش آبی در مرکز استان تاکید کرد و گفت: خط انتقال آب شرب و کشاورزی یاسوج در دست انجام است و آب ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی یاسوج و روستاهای اطراف با بهره‌برداری از این پروژه تامین می‌شود.

وی از صدور مجوز ماده ۲۳ این پروژه خبر داد و اظهار کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ این پروژه در دست انجام بوده که کار بزرگی است و پروژه را وارد فاز عملیاتی و اجرایی می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این سد تامین‌کننده آب شرب و کشاورزی یاسوج و آب شرب شهر شیراز است، دولت توجه ویژه‌ای به احداث این سد دارد و سرعت انجام پروژه خوب است.

احمدزاده تاکید کرد: همه تلاش استان تملک مخزن سد است که اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر لزوم احداث این سد، گفت: پیگیری مستمر در وزارت نیرو برای اتمام سد در حال انجام است و خود وزارتخانه هم مصمم به اجرای پروژه است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی با اشاره به زمان آبگیری سد، بیان کرد: پیش‌بینی ما آبگیری این پروژه تا پایان سال‌جاری است اما زمان دقیق آبگیری توسط وزارت نیرو اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha