• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031610597
  • خبرنگار : 71661

افشای کارزار محرمانه رژیم صهیونیستی برای نفوذ بر قانونگذاران و شهروندان آمریکایی

افشای کارزار محرمانه رژیم صهیونیستی برای نفوذ بر قانونگذاران و شهروندان آمریکایی

رسانه آمریکایی از تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای اعمال نفوذ در سیاست‌های ایالات متحده در یک کارزار اطلاعاتی محرمانه خبر داد، کارزاری که در جلب حمایت شهروندان آمریکایی ناموفق ظاهر شده است.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد مقامات رژیم صهیونیستی در سال میلادی گذشته با پرداخت مبالغ هنگفتی کوشیدند تا حمایت جامعه و قانون‌گذاران آمریکایی را از اقدامات خود در جنگ غزه افزایش دهند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، این عملیات محرمانه با مدیریت وزارت امور یهودیان خارج از اراضی اشغالی انجام شد، نهادی صهیونیستی که رابط میان رژیم صهیونیستی و یهودیان سراسر جهان است. به گفته مقامات آگاه غربی، این وزارتخانه برای انجام این مأموریت ۲ میلیون دلار هزینه کرد و شرکت «استوییک» مستقر در تل‌آویو را برای اجرای این طرح انتخاب کرد.

این کارزار صهیونیست‌ها از ماه اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده و امروز هم در راستای افزایش حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در شبکه مجازی ایکس (توییتر سابق) ادامه دارد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، در روزهای اوج این کمپین، صدها حساب کاربری جعلی در ایکس، اینستاگرام و فیسبوک محتواهایی در حمایت از رژیم صهیونیستی منتشر می‌کردند؛ پست‌هایی که بیشتر قانون‌گذاران آمریکا، مخصوصا دموکرات‌ها و قانون‌گذاران سیاه‌پوست مانند «حکیم جفریس» رئیس اقلیت مجلس نمایندگان را هدف می‌گرفت و از آن‌ها می‌خواست آمریکا به حمایت‌های مالی خود از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

در گزارش نیویورک‌تایمز آمده است: «برای تولید بسیاری از پست‌های منتشرشده از «چت جی‌پی‌تی» استفاده شد. در این کارزار همچنین سه پایگاه خبری جعلی به زبان انگلیسی ساخته شده که به انتشار مقالاتی در حمایت از اسرائیل می‌پردازند.»

یک سازمان نظارتی به نام «فیک ریپورتر» در ماه مارس در گزارشی از این عملیات پرده برداشت، اما ارتباط این کارزار با کابینه رژیم صهیونیستی اثبات نشده بود، تا اینکه نیویورک‌تایمز در گزارش تازه خود با چهار مقام شاغل و بازنشسته وزارت امور یهودیان در رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد و آن‌ها این ارتباط را تایید کردند.

اخیرا شرکت‌های متا (مالک فیسبوک و اینستاگرام) و OpenAI (مالک چت جی‌پی‌تی) اعلام کردند این کارزار اطلاعاتی را شناسایی کرده و آن را در پلتفرم‌های خود متوقف کرده‌اند.

به گزارش رسانه آمریکایی، این کارزار نشان می‌دهد که داشتن حمایت آمریکا تا چه حد برای رژیم صهیونیستی اهمیت دارد. ایالات متحده از دیرباز حامی اصلی رژیم صهیونیستی بوده و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا لایحه اختصاص بودجه ۱۵ میلیارد دلاری به این رژیم را امضا کرد. با این‌ حال، رژیم صهیونیستی با جنایات خود در غزه در چشم بسیاری از آمریکایی‌ها منفور شده و شهروندان این کشور از بایدن خواسته‌اند حمایت از این رژیم را متوقف کند.

کارشناسان فضای مجازی می‌گویند این عملیات نخستین نمونه‌ای است که در آن تلاش کابینه رژیم صهیونیستی برای مداخله در سیاست‌های آمریکا اثبات شده است.

با وجود هزینه ۲ میلیون دلاری رژیم صهیونیستی، نیویورک‌تایمز گزارش داد این کارزار با شکست مواجه شده، زیرا در تمام شبکه‌های اجتماعی هدف خود مجموعا ۴۰ هزار دنبال‌کننده به دست آورده که تعداد بسیاری از آن‌ها نیز حساب‌های جعلی و ربات بوده‌اند.

در این گزارش آمده است: «بسیاری از حساب‌های جعلی این کارزار در فضای مجازی خود را به‌عنوان یک دانشجوی آمریکایی، یک شهروند دغدغه‌مند یا یکی از اعضای حوزه انتخابیه قانون‌گذاران معرفی می‌کردند. این حساب‌ها مقالات و آمارهایی منتشر می‌کردند که از موضع اسرائیل در جنگ غزه حمایت می‌کرد.»

با این‌ همه، صهیونیست‌ها در این کارزار بسیار ناموفق بودند و با اقبال چندانی مواجه نشدند. نیویورک‌تایمز نوشت یکی از این حساب‌های جعلی که با تصویر یک مرد سیاه‌پوست فعالیت می‌کرد، در پست‌هایش خود را «یک زن یهودی میان‌سال» معرفی کرده بود! در مثالی دیگر، در ۱۱۸ پست مختلف که این حساب‌های کاربری منتشر کردند، یک عبارت مشابه به چشم می‌خورد: «باتوجه‌ به این اطلاعات جدید، باید درباره نظراتم تجدیدنظر کنم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۷ ۱۳:۲۶

صهیونیست ها حتی به عنوان ایرانی و به اسم شهروند ایرانی حساب های جعلی زیادی درست کرده و وانمود میکنن که ایرانی هستن که دغدغه اسرائیل رو دارن ولی خداروشکر امروزه دستشون رو شده و مخاطبان فارسی زبان دقتی میبینن که یک فارسی زبان از اسرائیل حمایت میکنه سریع میفهمن که اینا سایبری های خوده اسرائیل هستن که آموزش زبان فارسی دیدن تا خودشونو ایرانی جا بزنن و بعنوان ایرانی از اسرائیل حمایت کنن خداروشکر دستشون دیگه برای تمام ملت ها رو شده این صهیونیست ها به خیلی زبان ها پیج های جعلی درست میکنن خلاصه خرج خیلی عظیمی روی رسانه میکنن