• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403032012886
  • خبرنگار : 71589

جدیدترین و عجیب‌ترین زین دوچرخه ساخته شد

جدیدترین و عجیب‌ترین زین دوچرخه ساخته شد

یک مهندس استرالیایی یک زین جدید برای دوچرخه‌ها ساخته است که علاوه بر شمایل عجیب و غریبش ویژگی منحصر به فردی دارد و می‌تواند همزمان با حرکت پاهای دوچرخه‌سوار حرکت کند.

به گزارش ایسنا، اگر بخواهیم قسمتی از بدنمان در هنگام کار با یک دستگاه ورزشی درد نگیرد، آن قسمت از بدن نباید به چیزی فشار بیاورد که همراه با آن قسمت حرکت نمی‌کند. همین تفکر الهام‌بخش ساخت یک زین جدید دوچرخه موسوم به وبزرایدر(vabsRider) شده است که دو طرف آن با رکاب زدن دوچرخه‌سوار حرکت می‌کند.

به نقل از نیو اطلس، رابین ماکان که یک مهندس استرالیایی است برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ ایده خود را برای یک زین دوچرخه سازگار با بدن دوچرخه‌سوار مطرح کرد.

او برای توسعه بیشتر این مفهوم با یک طراح صنعتی به نام فیلیپ گیچارد همکاری کرد و سپس به گروه طراحی ویسل(Whistle) مستقر در ملبورن برای تولید یک محصول قابل عرضه به بازار پیوست. وی به همین منظور یک استارت‌آپ به نام آتاراکسی‌بی‌اس‌سی(ataraxyBSC) تاسیس کرد.

جدیدترین و عجیب‌ترین زین دوچرخه ساخته شد

این شرکت در وبسایت خود بیان می‌کند که طراحی مبتکرانه این زین دو تکه حرکت تکی پاها و چرخش حول مفاصل ران را در محوری که پدال‌ها پاها را حرکت می‌دهند، امکان‌پذیر می‌کند. در نتیجه با حرکت مستقل زین به همراه پاها به بالا و پایین، دو طرف زین نیروی مضاعف به استخوان ران منتقل می‌کنند و بار را به طور یکنواخت‌تر توزیع می‌کنند.

گفتنی است که پیچ‌های تنظیم کننده در پایه این زین مخصوص، امکان تنظیمات ترکیبی جلو و پشت و ارتفاع را به همراه تنظیمات زاویه و عرض زین فراهم می‌کنند.

جدیدترین و عجیب‌ترین زین دوچرخه ساخته شد

در حال حاضر کسانی که مشتاق به داشتن این زین هستند، می‌توانند علاقه خود را از طریق ارسال ایمیل به این شرکت اعلام کنند. البته هنوز درباره قیمت و زمان عرضه آن چیزی اعلام نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha