• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032214711
  • خبرنگار : 50042

جشن سالانه هنر انقلاب اسلامی در رشت برگزار می‌شود

جشن سالانه هنر انقلاب اسلامی در رشت برگزار می‌شود

ایسنا/گیلان رئیس حوزه هنری گیلان از برگزاری جشن سالانه هنر انقلاب اسلامی استان خبر داد و گفت: جشن سالانه هنر انقلاب اسلامی گیلان با هدف  تجلیل از هنرمندان برگزیده و کنشگران جریان‌ساز هنر انقلاب اسلامی در استان ساعت ۱۷ فردا در رشت برگزار می‌شود.

سید رسول منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری جشن سالانه هنر انقلاب اسلامی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: تقریر ما از هنر انقلاب اسلامی در ایران پدیده نوظهور یا یک نهال نحیف نیست بلکه درخت تنومند دارای قدمت و صلابت است؛ افتخار داریم که هنرمندانی نظیر احمدعلی راغب، مرحوم گل آقا، مرحوم بهمن صالحی در این استان زیسته اند؛ چهره‌هایی که قله‌های افتخار هنر انقلاب اسلامی در کشور را فتح کردند.

رئیس حوزه هنری استان گیلان هدف از برگزاری جشن سالانه هنر انقلاب اسلامی را تکریم و معرفی هنر و هنرمندان انقلاب اسلامی در گیلان عنوان کرد و افزود: هنر انقلاب اسلامی از خود انقلاب سرچشمه می‌گیرد، گیلان جغرافیایی است که از دل جنگل‌هایش میرزا قیام کرده و رد پایش هنوز در گیلان وجود دارد، لذا چنین اقلیمی در تاریخ همیشه پایگاه سلحشوری و حقیقت‌جویی بوده است.

وی بیان کرد: این استان با ظرفیت‌های موجود همواره برای هنر انقلاب اسلامی انرژی بخش خواهد بود؛ طبیعی است که چنین جایی ما هم انقلاب اسلامی را بالنده‌تر ببینیم و داشته باشیم، وقتی به خیل هنرمندان انقلابی نگاه می‌کنیم، می بینیم فضای امیدبخشی وجود دارد و با وجود ظرفیت‌های حوزه هنر انقلاب لازمه‌اش این است که رویدادی اتفاق بیفتد تا دغدغه هنر انقلاب اسلامی را هدایت و حمایت کند.

منفرد با بیان اینکه در کشور دهه هنر انقلاب اسلامی داریم که بر اساس سالروز شهادت شهید آوینی نامگذاری شده، ادامه داد: دغدغه حفظ هنر انقلاب اسلامی در استان با جمعی از فرهیختگان در میان گذاشته شد که منجر به برگزاری جشن سالانه هنر انقلاب اسلامی در استان شد تا ما شاهد مرور کارنامه عناصر هنر انقلاب اسلامی در استان باشیم و این رویداد به نام «جشن سالانه هنر انقلاب اسلامی استان گیلان» نامگذاری شد.

رئیس حوزه هنری استان گیلان افزود: جلساتی با حضور فرهیختگان جهت بررسی آثار و هنرمندان برگزیده برگزار شد و جمعی ۶ نفره از اعضای داوری حضور یافتند، مهمترین اتفاق رصد آثار و دستاوردها در یک سال اخیر در شاخه‌های موسیقی، نمایش، سینما، سرود، آثار تجسمی، آفرینش‌های ادبی و شعر است. با بررسی آثار همه اعضای هیات داوران شگفت‌زده شدند که چنین آثار نفیس و با کیفیتی در استان با موضوع هنر انقلاب اسلامی تولید شده در حالی که خیلی از آثار در فضای اجتماعی، رسانه‌ای و فرهنگی استان به قدر کافی مطرح و معرفی نشده است.

وی ادامه داد: جشن سالانه هنر انقلاب اسلامی گیلان با هدف  تجلیل از هنرمندان برگزیده و کنشگران جریان‌ساز هنر انقلاب اسلامی در استان ساعت ۱۷ فردا در بنیاد نخبگان استان واقع در خانه ابریشمی رشت برگزار و از ۴۰ هنرمند تقدیر می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان گیلان تصریح کرد: این جشن فرصتی برای شناخت عمیق هنر انقلاب اسلامی در استان و معرفی آثار ارزشمند هنری این حوزه است تا با برگزاری آن بتوانیم، دستاوردها، خلاها و چالش‌ها را بررسی کرده و اقدام به تولید آثار فاخر در حوزه هنر انقلاب اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha